فرزندان بهزیستی عازم سرزمین امید شدند

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان از اعزام ۵ نفر از فرزندان تحت پوشش بهزیستی به سرزمین امید و شرکت در پیاده روی اربعین خبرداد و گفت : ۴ نفر از فرزندان پسر امدادبگیر و یک نفر از دختران ساکن در مرکز شبه خانواده همراه با سایر فرزندان از سراسر کشور  به سرزمین امید اعزام شدند تا در  مراسم عزاداری اربعین سید و سالار شهیدان  در کربلای معلی شرکت کنند. 

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان مریم کرمی عنوان کرد: شرایط و مقدمات زیارت اربعین جمعی از فرزندان بهزیستی  برای سومین سال متوالی در قالب کاروان های سفربه سرزمین امید فراهم شده است.

وی یکی از رسالت های اصلی و مهم بهزیستی را پذیرش و ساماندهی کودکانی که فاقد سرپرست بوده و یا بد سرپرست هستند، عنوان کرد و افزود: در این راستا بهزیستی حمایت هایی در حوزه های اجتماعی، فرهنگی، تحصیلی و توانمند سازی به این کودکان ارائه می دهد.

کرمی در خصوص برنامه های فرهنگی بهزیستی برای کودکان تحت پوشش خاطرنشان ساخت: فرزندان مقیم در خانه ها جهت آشنایی با آموزه های دینی در کلاس های حفظ و قرائت قرآن مجید و  آشنایی با سیره ائمه اطهاردر مساجد و پایگاههای فرهنگی ، شرکت  می نمایند . برگزاری جشن تکلیف همزمان با رسیدن کلیه فرزندان دختر و پسر به سن تکلیف شرعی و اهداء هدایای چون چادر نماز، سجاده و جانماز از جمله دیگر برنامه های مراکز نگهداری از فرزندان است.

کد خبر 115675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد