اولین آزمون تایید تسهیلگران شغلی بهزیستی برگزار شد

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از برگزاری اولین آزمون تایید صلاحیت علمی تسهیلگران شغلی ویزه متقاضیان ارائه خدمات تخصصی در مراکز مثبت زندگی با همکاری  آموزش فنی و حرفه ای استان خبر داد و گفت: در این آزمون ۷ نفر ازعلاقمندان به توانمند سازی افراد دارای معلولیت و مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی که شرایط یاری افراد جویای کار برای داشتن یک شغل پایدار را دارند جذب خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان دکتر روح اله خدابنده لو با اشاره به اینکه این آزمون بر اساس تفاهم نامه منعقده کشوری بین سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و سازمان بهزیستی برگزار گردید، عنوان کرد: در این آزمون۳۳ نفر شرکت نمودند که از این تعداد۲۱ نفر تایید صلاحیت علمی شده و بعداز انجام مصاحبه تخصصی در ستاد بهزیستی کشور۷ نفر جهت انجام کار بعنوان تسهیلگر شغلی در مراکز مثبت زندگی شهرستانها مشغول بکار می شوند.
وی هدف از برگزاری آزمون را پایدار سازی اشتغال مددجویان عنوان نمود و اظهار داشت : در راستای تکمیل زیرساخت‌های نظام ارائه خدمات اشتغال ، در هر شهرستان قرار است کارشناسانی کار پشتیبانی شغلی را انجام دهند تا به پایدارسازی اشتغال مددجویان بهزیستی کمک کنند.
خدابنده لو ارزیابی و نیازسنجی شغلی، راهنمایی و مشاوره شغلی شامل رغبت سنجی، شخصیت شناسی، استعدادیابی و تعیین مسیر شغلی، اجرای برنامه آماده سازی شغلی در ابعاد روانی، اجتماعی و اقتصادی تسهیل  توسعه مهارتهای فردی شامل آموزش مهارتهای فنی و حرفه ای، مهارت کارآفرینی، مهارت کسب و کار را از وظایف تسهیلگران شغلی برشمرد.
وی هدایت مسیر شغلی به صورت راهبری و پشتیبانی شغلی، تسهیلگری اشتغال در بخش خوداشتغالی(خانگی و غیرخانگی) و یا کاریابی در بخش غیردولتی تسهیل گری اشتغال های گروهی و اجتماع محور نظیر گروههای همیار، تامین مالی خرد و صندوهای خرد محلی، تسهیلگری اشتغال حمایت شده ویژه افراد دارای معلولیت را از دیگر وظایف تسهیلگران شغلی عنوان کرد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه بهزیستی استان زنجان در سه ماهه اول امسال بیش از ۱۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان تحت پوشش ایجاد کرده است، افزود: در حال حاضر ۳۶ مرکز مثبت زندگی براساس چهارچوب و با هدف تسهیل خدمات دهی در محلات و دسترسی ساده تر مددجویان در سطح استان در حال فعالیت هستند.

کد خبر 115531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد