خبرنگاران در راستای گسترش عدالت اجتماعی گام برمی‌دارند

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به تلاش های خبرنگاران در عرصه های مختلف گفت: نقش خبرنگاران در کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار حائز اهمیت است و همواره در راستای گسترش عدالت گام برمیدارند.

محمود حسین آبادی، در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، با اشاره به اینکه خبرنگاران و سازمان بهزیستی نقطه مشترکی با هم دارند و هر دو به دنبال کاهش آسیب ها، عدالت گستری، عدالت محوری و آگاهی بخشی هستند، گفت: نقش خبرنگاران در کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار حائز اهمیت است و همواره در راستای گسترش عدالت گام برمیدارند.

وی با بیان اینکه ۱۹۲ سمن وموسسه خیریه در استان مرکزی بواسطه خیرین در حال فعالیت هستند، بیان کرد: ما در تلاش هستیم تا موسسه محوری را کنار گذاشته و به سمت خانواده محوری حرکت کنیم.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه ایجاد، راه اندازی و تقویت مراکز روزانه مد نظر بهزیستی است، ادامه داد: نقش خانواده بسیار مهم است و باید خانواده محوری را پر رنگ کنیم و در این راستا برنامه های خدماتی و حمایتی برای خانواده هایی که از سالمندان و معلولین نگهداری می کنند داریم.

حسین آبادی همچنین به ارائه خدمات متمرکز اشاره کرد و گفت: اولویت بعدی ارائه خدمات متمرکز است که سال گذشته ۵۷ سری جهیزیه بجای پرداخت سرانه با ۵ کالای اساسی اهدا شد.

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی به امضاء تفاهم نامه ای با موضوع درمان رایگان مددجویان با دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: این تفاهم نامه بالغ بر ۱۱۹ هزار نفر تحت پوشش توانبخشی، ۲۲۰ نفر سالمند شناخته شده و خانواده های تحت حمایت را شامل می شود.

وی غربالگری سلامت جسمی و روانی سالمندان و زنان سرپرست خانوار را از دیگر برنامه‌های این سازمان عنوان کرد و ادامه داد: در مرحله پیشگیری از بیماری های حاد این مرحله بسیار مهم است، همچنین غربالگری سالمندان آغاز شده است.

افتتاح درمانگاه دندانپزشکی همزمان با هفته دولت

حسین آبادی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در هفته دولت، درمانگاه دندانپزشکی را برای جامعه هدف افتتاح خواهیم کرد، ادامه داد: این درمانگاه به مددجویان به صورت رایگان خدمات ارایه می دهند.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به ساماندهی کودکان کار و خیابانی نیز گفت: یکی از علل وجود این کودکان موضوع نابسامانی خانواده است که اگر بتوانیم نگاه فرهنگی کمک به کودکان کار سر چهار راه را اصلاح کنیم و بجای کمک نقدی به آنها به سازمان های مربوطه کمک شود نه تنها توانمند سازی این کودکان کمک می شود، بلکه از بروز بسیاری از آسیب ها در جامعه جلوگیری خواهد شد.

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی در ادامه به راه اندازی پردیس توانمند سازی کودکان و نوجوانان کار اشاره کرد و گفت: این مهم در دستور کار قرار دارد تا با آموزش های فنی و حرفه ای و آموزش هایی که مورد استقبال و هدف این کودکان و نوجوانان قرار می گیرد مانند تعمیر موبایل فضا را برای کسب درآمد این کودکان فراهم کنیم.

کد خبر 115592

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد