پردیس کودکان و نوجوانان کار راه اندازی می شود

حسین آبادی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خبرنگاران نقش بسزایی در حقیقت یابی و آگاه سازی جامعه دارند افزود:اصحاب قلم می توانند با بهره گیری از توانایی خود در جهت اطلاع رسانی دقیق می توانند در راستای کاهش آسیب های اجتماعی نیز تاثیرگذار باشند

وی از فعالیت ۱۹۲موسسه و سمن در استان مرکزی خبر داد و تاکید کرد:سمن ها و خیرین تکافل اجتماعی و شتاب دهنده اجتماعی هستند.

حسین آبادی تصریح کرد: بحث دندانپزشکی بخش پرچالش در بحث درمان محسوب می شود به همین منظور بهزیستی استان با خرید دو یونیت دندانپزشکی از محل مشارکت ها ،مرکز دندانپزشکی را برای مددجویان ایجاد خواهیم کرد تا خدمات مطلوب تری را به جامعه هدف خود ارایه کنیم .

وی خاطر نشان کرد:بحث نابسامانی خانواده در کنار مشکلات اقتصادی در ایجاد فقر نقش آفرین است که می تواند ابزار جلب مشارکت های خیرخواهانه مردم شود.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی از راه اندازی پردیس کودکان و نوجوانان خبرداد و افزود: در راستای ساماندهی و جلوگیری از سواستفاده از کودکان کار راه اندازی پردیس کودکان و نوجوان کار، راه اندازی این مرکز را در دستور کار قرار داده ایم.

وی گفت:۸۵درصد کودکان کار در کشور را کودکان اتباع بیگانه تشکیل می دهند این در حالیست که این آمار در استان مرکزی به نسبت کمتر از نرم کشوری می باشد.

حسین آبادی با اشاره به بحث ساخت ماده ۱۶در سطح استان مرکزی، گفت: ساخت ماده ۱۶با حمایت دستگاههای قضایی و مشارکت های دستگاههای همکار با جدیت در حال پیگیری و انجام است تا در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و سرقت ها جلوگیری شود.

وی یادآور شد:مهمترین بخش ماده ۱۶بحث توانمندسازی اجتماعی و بهبود یافتگی افرادی است که در مرکز نگهداری می شود تا بعد از بهبودی به کانون گرم خانواده و به حضور فعال و موثر در جامعه برگردد در این راستا سامانه جامع اشتغال استان نیز راه اندازی خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی اظهار داشت: تحکیم بنیان خانواده وتقویت باورهای دینی و مذهبی بخصوص در نسل جوان موجب می شود شاهد جامعه ایمن و کاهش آسیب های و ناهنجاری های اجتماعی باشیم.

وی افزود:مساجد و کانون فکری کودکان و نوجوانان از گذشته تا امروز با ایفای نقش پر رنگ خود در حفظ و تکریم بنیان خانواده ها داشته که امیدواریم این مراکز به عنوان پایگاه امن و قابل اعتماد،تلاش بیشتری در راستای حل معضلات جامعه داشته باشند

کد خبر 115495

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد