۱۹۲ موسسه خیریه در راستای کمک به افراد آسیب‌پذیر با بهزیستی مرکزی همکاری دارند

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی از فعالیت و همکاری ۱۹۲ موسسه خیریه در استان مرکزی در راستای کمک به افراد آسیب‌پذیر با بهزیستی این استان خبر داد.

محمود حسین آبادی در نشست خبری در اراک گفت: همچنین ۱۹۰ کودک کار در این استان شناسایی شده است که ساماندهی آنها در دستور کار ویژه قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه نگهداری سالمندان و معلول در بین سایر اعضای خانواده از سیاست‌های بهزیستی به شمار می‌رود افزود: برای تشویق به این مهم؛ هزینه نگهداری به خانواده‌ پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی؛ مراکز «مثبت زندگی» را یکی از اقدامات مفید و تاثیرگذار بهزیستی عنوان کرد و بیان داشت: مراکز «مثبت زندگی» توانسته است، خدمات این نهاد و میزان دسترسی به خدمات بهزیستی را گسترش دهد.

حسین آبادی خاطرنشان کرد: یکی از کارهایی که از سوی بهزیستی به طور جدی پیگیری می‌شود؛ انجام خدمات اجتماعی محور است که در واقع مشکلات محله با نگرش اجتماعی محور که یک کار تخصصی مددکاری اجتماعی به شمار می‌رود را بررسی و برطرف می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی؛ در بخش دیگری از سخنانش به تامین ویلچر برای معلولان اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد و یک شرکت دانش بنیان ایرانی، ویلچرهای دستی را به برقی تبدیل می‌کند تا زمینه حضور معلولان در بیرون محیط خانه فراهم و در نتیجه از افسردگی و انزوا خارج شوند.

 وی افزود: این استان در مناسب سازی برای تردد معلولان، جایگاه ششم در سطح ملی را دارد و توانسته در مناسب سازی آسانسور، سرویس‌های بهداشتی منازل مددجویان و ادارات پیشتاز باشد.

وی به قانون جذب سه درصد اشتغال دستگاه‌های دولتی از بین جامعه معلولان اشاره کرد و افزود: در سال گذشته ۱۵۹ نفر در ۴۶ مرکز زیرمجموعه بهزیستی استان جذب شدند که اراک با ۲۲ نفر بیشترین این نیروها را جذب کرده است.

کد خبر 115589

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد