مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی بهزیستی البرز رتبه بندی شد

مدیرکل بهزیستی استان البرز از اعلام نتایج رتبه بندی مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد بهزیستی خبر داد و گفت:رتبه بندی ۴۹ مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی استان البرز ظرف مدت یک ماه در کلیه شهرستان های استان با تلاش کلیه کارشناسان تخصصی و حراست و بازرسی در قالب تیم نظارت انجام شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز:"وجیهه محمدی فلاح" مدیرکل بهزیستی استان افزود:بر اساس شیوه نامه رتبه بندی جدید سازمان بهزیستی کشور کلیه مراکز اقامتی در ۶ محور قوانین و مقرارت، فضای فیزیکی، نیروی انسانی، ایمنی و بهداشت، عملکرد و رضایت مندی مراجعین مورد ارزیابی قرار گرفتند.

محمدی فلاح اظهار داشت: از ۴۹ مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد، ۲۶ مرکز رتبه یک و ۲۳مرکز رتبه دو را کسب کردند که استاندارد سازی خدمات در آنها از فعالیت های مورد نظارت بهزیستی است.

مدیرکل بهزیستی البرز در ادامه تأکید کرد: به مراکز رتبه ۲ مهلت سه ماهه جهت ارتقاء به رتبه یک داده شده است که ملزوم به ارتقاء هستند.

محمدی فلاح گفت:تمامی فعالیت های مراکز تحت نظارت و وضعیت مددجویان حاضر و موارد خدمات دهی به آنها کنترل و بررسی می شود و در فرآیند رسیدگی به تخلفات مراکز قرار می گیرند.

مدیر کل بهزیستی استان البرز با بیان اینکه برخی از شاخصهای ارزیابی، شاخصهای حیاتی هستند که مستقیماً ایمنی و جان بیماران و ساکنین مرکز را تحت تأثیر قرار می دهند و در صورت نبودن هر یک از آنها، مرکز اخطار می گیرد،تصریح کرد:رعایت برخی شاخصهای حیاتی چون در دسترس بودن کپسول های آتش نشانی فعال و استاندارد،حضور مسئول فنی در مرکز مطابق با دستور العمل های مربوطه، فعال بودن دوربین های مداربسته و فعال بودن سیستم اعلام حریق از جمله مواردی است که مورد بررسی قرار می گیرد و مستمراً نظارت می شوند.

وی افزود: شناسایی نقاط ضعف و قوت مراکز،تقویت نقاط مثبت به همراه ایجاد یک فضای رقابتی، ایجاد انگیزه در راستای ارتقاء کیفی خدمات رعایت حقوق شهروندی و حفظ شأن و منزلت مددجویان از جمله اهداف این برنامه است.

کد خبر 114368

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد