۲۰هزار و ۴۴۲ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی، گفت: ۲۰هزار و ۴۴۲ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی قرار دارند و اعتباری بالغ بر ١۵ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان ماهیانه به عنوان مستمری برای آنها پرداخت می‌گردد. طی سال‌های اخیر هیچ فردی پشت نوبت دریافت خدمات نمی‌باشد و افراد پس ازطی فرایند و در صورت واجد شرایط بودن تحت حمایت قرار خواهند گرفت.

مسعود  فیروزی درخصوص علت تحت پوشش قرار گرفتن این گروه گفت: بانوان مطلقه، کسانی که همسر آنها فوت کرده، بانوان دارای همسر از کار افتاده، زندانی، متواری، مفقود الاثر و... که در دهک زیر 5 قرار دارند درصورتیکه از سایر سازمان‌ها خدماتی دریافت نمی‌کنند، می‌توانند با مراجعه به ادارات بهزیستی شهرستان تشکیل پرونده دهند.

وی درخصوص خدمات و تسهیلاتی که به زنان سرپرست خانوار ارائه می‌گردد، گفت: برای 5 هزار و 900 نفر از زنان تحت پوشش حق بیمه تامین اجتماعی به مبلغ ماهیانه 44 میلیارد تومان پرداخت می‌گردد.3 هزار و 200 نفرنیز از بیمه اجتماعی زنان و دختران روستائی و عشایر بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه مهم‌ترین هدف بهزیستی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار است، گفت: در سال گذشته کمک هزینه ودیعه مسکن به‌صورت بلاعوض به مبلغ 4 میلیارد و 800 میلیون تومان، کمک هزینه سرمایه کار به مبلغ 4 میلیارد و 912 میلیون تومان، پرداخت 4 میلیارد و 519 میلیون تومان به عنوان کمک هزینه به بانوان دارای همسر معتاد، پرداخت 5میلیارد و 879میلیون تومان کمک هزینه به خانواده‌های دارای فرزند یتیم، پرداخت 2 میلیارد و 700 میلیون تومان کمک هزینه تحصیلی،پ رداخت شهریه دانشگاه زنان سرپرست خانوار و فرزندان آنها به مبلغ 9 میلیارد و 139 میلیون تومان، تهیه لوازم ضروری باتوجه به گزارش مددکاری و تامین آن به مبلغ 3 میلیارد و 551 میلیون تومان و... تنها بخشی از خدماتی است که در این حوزه در سال گذشته انجام گرفته است.

وی افزود: توانمندسازی زنان از طریق ایجاد گروه‌های همیار و ایجاد فرصت شغلی با انجام کار گروهی از جمله دیگر اقداماتی است که به صورت جدی در حال پیگیری و اجرا است.اجرای طرح سلامت جسم و روان و اجرای برنامه‌های آموزشی جهت بانوان سرپرست خانوار و اعضاء خانواده آنان و.. با همکاری حوزه پیشگیری به منظور بهبود کیفیت زندگی زنان سرپرست خانوار به‌صورت مداوم برای این خانواده‌ها اجرا می‌گردد.

فیروزی خاطرنشان کرد: جامعه‌ای سالم در پرتو تحکیم نهاد خانواده، حمایت‌های اجتماعی به هنگام و توانمندسازی همه جانبه زنان محقق خواهد شد. دفتر توانمندسازی خانواده و زنان بهزیستی خراسان رضوی، دفتری تخصصی و دانش محور است که با بهره‌گیری از رویکردهای کل نگر به ارائه برنامه‌ها و حمایت‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی می‌پردازد و موجب ایجاد فرصت‌های برابر، دستیابی به منابع موجود در جامعه و ارتقای کیفیت زندگی و سرمایه اجتماعی گروه‌های هدف شده و در نتیجه توانمندسازی پایدار این اقشار را با مشارکت فعال فراهم می‌کند . رسالت این دفتر توانمندسازی و ارائه خدمات حمایتی به افراد و گروه‌هایی است که بنا به دلایل اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی از روال عادی زندگی بازمانده و در وضعیت اضطراری قرار دارند .

 

کد خبر 113543

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد