برگزاری کارگاه بررسی علل و عوامل طلاق صوری و راهکارهای پیشگیرانه

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، کارگاه بررسی علل و عوامل طلاق صوری و راهکارهای پیشگیرانه با حضور کارشناسان حقوقی مراکز مشاوره طلاق، نمایندگان دستگاه‌ قضا، بیمه، سازمان نظام وظیفه و... در محل اداره کل بهزیستی خراسان رضوی برگزار گردید.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در این خصوص، گفت: بعضی از افراد به هر دلیل از قوانین سوء استفاده می‌کنند و با ثبت طلاق‌های توافقی و صوری قصد سوء استفاده از حقوقی را دارند که به یک فرد فاقد سرپرست تعلق می‌گیرد. به‌طور مثال در سازمان‌های مختلف برای حمایت از زنان سرپرست خانوار یا فاقد سرپرست تسهیلاتی مانند مستمری ماهیانه، ودیعه مسکن، تهیه لوازم ضروری زندگی و...  درنظر گرفته می‌شود و درصورتی که فرد طلاق گرفته باشد و در دهک درآمدی پائین قرار داشته باشد می‌تواند از این خدمات استفاده کند. بنابراین برخی از افراد به‌منظور دور زدن قوانین مبادرت به طلاق می‌کنند تا از یکسری منافع به‌صورت غیرقانونی استفاده کنند. طلاق صوری می‌تواند انگیزه‌های متفاوتی از قبیل استفاده از مستمری پدر یا معافیت فرزندان ذکور از سربازی و... انجام گیرد.

مسعود فیروزی، افزود: طلاق صوری اصولا پدیده‌ اجتماعی تقریبا جدید، با نیت و قصد تقلب نسبت به قانون است که توسط زوجین به عنوان نوعی طلاق توافقی و مصلحتی در نهاد خانواده واقع می‌شود.

وی تبعات روانشناختی و اجتماعی طلاق صوری را بدتر از طلاق رسمی دانست و گفت: در طلاق رسمی زن و مرد یکدیگر را رها کرده و دنبال زندگی خود می‌روند. گرچه این نوع طلاق هم پیامدهای منفی خود را دارد اما زن و مرد پس از طلاق رسمی شروع به بازسازی روانی خود می‌کنند اما در طلاق صوری اینگونه نیست. از طرفی دیگر طلاق صوری باعث افزایش آمار طلاق واقعی می‌شود و بسیاری از آسیب‌ها و ناهنجارهای اجتماعی را به همراه خواهد داشت.

کد خبر 113544

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد