رسیدگی به امور مددجویان تعطیلی ندارد|مدیریت شبانه بهزیستی در ساعات غیراداری و ایام تعطیل فعال است

رئیس اداره پذیرش و هماهنگی بهزیستی خراسان رضوی گفت: باتوجه به نوع فعالیت‌های سازمان بهزیستی و فوریت در رسیدگی به برخی از مسائل، پیگیری درخواست‌های مراجعین و ارجاعات مختلف در ساعات غیراداری و ایام تعطیل نیز انجام می‌گیرد.

محمد محسن ملاک افزود: یکی از وظایف مهم و خطیر اداره پذیرش و هماهنگی بهزیستی خراسان رضوی، مدیریت شبانه می‌باشد. باتوجه به نوع فعالیت سازمان بهزیستی حسب ضرورت و فوریت درخواست‌های مراجعین و ارجاعات مختلف در ساعات غیراداری و ایام تعطیل نیز مورد بررسی و اقدام قرار می‌گیرند. در حال حاضر 3 نفر کارشناس به صورت آنکال و حضوری در این قسمت فعالیت می‌کنند. تعداد پذیرش‌شدگان مدیریت شبانه در سال گذشته 379 نفر و در سه ماهه اول سال جاری 254  نفر می‌باشد.

وی با بیان اینکه پیگیری امور مفقودین و تسهیل در فرآیند بازگشت مفقودین به خانواده‌ها یکی از فعالیت‌های اداره پذیرش و هماهنگی می‌باشد، گفت: این اداره پس از انجام بررسی‌های متعدد و پیگیری‌های لازم‌ به مکاتبات سایر استان‌ها و همچنین پلیس آگاهی پاسخ می‌دهد. در سال گذشته 455 فقره پاسخگویی به مکاتبات مفقودین انجام گرفته که در نتیجه 210 نفر پیدا شده و به خانواده‌ها تحویل داده شدند. در سه ماهه نخست سال جاری نیز به 112 مکاتبات پاسخ داده شده و 30 نفر تحویل خانواده‌ها گردیدند.

رئیس اداره پذیرش و هماهنگی بهزیستی خراسان رضوی در خصوص اقدامات انجام گرفته در حوزه اجتماعی در اداره پذیرش و هماهنگی در سال گذشته، گفت: یک هزار و 697 مددجو در سال گذشته در مراکز پذیرش و ساماندهی شده‌اند و 509 نفر نیز در طی یکسال از طریق توانمندسازی، بازپیوند با خانواده و... از مراکز ترخیص گردیده‌اند. در سه ماهه نخست سال جاری نیز 542 نفر در مراکز تحت نظارت امور اجتماعی پذیرش و 162 نفر  ترخیص شده‌اند.

وی افزود: حوزه توانبخشی این اداره مسئول رسیدگی، پاسخگویی و ساماندهی کلیه افراد دارای معلولیت بوده که در سال گذشته 2هزار و 362  فقره پرونده بررسی و تعداد یک هزار و908 نفر در مراکز شبانه‌روزی پذیرش شدند. در سه نخست سال جاری نیز تعداد 564 پرونده بررسی و با  پذیرش 478 فرد دارای معلولیت در مراکز تابعه بهزیستی موافقت شده است.

 

کد خبر 113537

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد