در رسانه |  پردیس توانمندسازی معلولان در اردبیل کلنگ‌زنی می‌شود

اردبیل - ایرنا - مدیرکل بهزیستی اردبیل از فراهم شدن مقدمات احداث پردیس توانمندسازی معلولان در این استان با ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حامد رضایی روز سه‌شنبه به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی (۳۰ تیر تا پنجم مردادماه) با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز اردبیل اظهار کرد: پردیس توانمندسازی معلولان قابلیت استفاده برای عموم افراد را داشته و علاوه بر آن، برای شرایط جسمی معلولان، مناسب‌سازی خواهد شد.

وی ادامه داد: در این پردیس اتاق‌های خاص پرورش ایده فعال شده و از فروشگاه‌ها، مرکز تفریحی و سفره‌خانه سنتی با مدیریت جامعه هدف برخوردار خواهد بود و برای سازمان بهزیستی نیز درآمدزایی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: متناسب با برنامه راهبردی تکمیل زنجیره توسعه استان اردبیل ابلاغ شده از ناحیه استاندار استان، اداره کل بهزیستی نیز طی یک سال گذشته اقدامات زیربنایی و مهمی در حوزه‌های زیرساختی، توانمندسازی معلولان، اشتغالزایی، خدمات‌رسانی به جامعه هدف و تامین و تقویت نیروی انسانی انجام داده است.

رضایی افزود: در حوزه تامین و توسعه زیرساخت‌های بهزیستی، آمفی‌تئاتر مناسب سازی شده ویژه معلولان با ۵۰ میلیارد ریال هزینه در مرکز استان احداث شده و ساختمان‌های نیمه‌تمام نظیر مرکز توانبخشی گرمی با ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه و ساختمان اداره کل بهزیستی احداث و تکمیل شده است و احداث ساختمان قره درویش مشگین‌شهر نیز که از سال ۸۶ آغاز و با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی راکد مانده بود، امروز به بالای ۷۰ درصد پیشرفت رسیده است.

وی همچنین گفت: در حوزه کمک‌های مردمی در یک سال گذشته بیش از ۳۸۰ میلیارد ریال کمک جمع‌آوری شده و یکی از خیران نامدار استان اردبیل، آپارتمان خود را در تهران فروخته و صرف تامین هزینه ساخت یکی از مراکز بهزیستی استان می‌کند و فاز دوم مرکز توانبخشی اردبیل هم به زودی با ظرفیت پذیرش ۵۰ نفر فعال خواهد شد.

چارت تشکیلات اداری بهزیستی در دولت سیزدهم تقویت شد

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل اظهار کرد: در حوزه کودکان کار و خیابانی، ضعف‌هایی وجود داشت که اقدامات خوبی برای جبران انجام گرفته از جمله انجمن مراکز مشاوره و توانبخشی راه‌اندازی شده است و در بخش تقویت نیروی انسانی نیز به همت دولت سیزدهم، چارت تشکیلات اداری جدید ابلاغ شده و شمار معاونان افزایش یافته و تعداد کارشناسان مسئول نیز به ۳۰ نفر رسیده که امکان خدمات‌رسانی و پاسخگویی بیشتر را فراهم می‌کند.

رضایی افزود: در حوزه اشتغالزایی جامعه هدف بهزیستی استان اردبیل بیش از ۱۰۰ درصد برنامه‌های اشتغال و مسکن محقق شده است به نحوی که در سال ۱۴۰۱ در سطح استان ۱۰۲ واحد مسکن ساخته و تحویل داده شده بود اما در سال ۱۴۰۲ تا امروز، ۱۹۸ واحد مسکن احداث و به جامعه هدف تحویل داده شده و بیش از ۵۰۰ واحد نیز در حال احداث است، علاوه بر اینها یک‌هزار واحد نیز در طرح نهضت ملی مسکن برای جامعه هدف بهزیستی استان منظور کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: در حوزه خدمات‌رسانی به جامعه هدف بهزیستی استان اردبیل پشت نوبت دریافت مستمری نداریم و ارتباطات رو به رو با جامعه هدف را گسترش داده‌ایم به نحوی که طی یک‌سال گذشته ۷۰۰ بار به منازل مددجویان رفتیم و از مدیران کل و مسئولان شهرستانی نیز ما را در این راستا همراهی کردند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل ادامه داد: در خصوص مناسب‌سازی اماکن عمومی برای شرایط جسمی معلولان، تفاهم‌نامه‌ای با بسیج سازندگی منعقد کردیم و هم از کمک‌های مالی بسیج سازندگی برخوردار خواهیم شد و هم هزینه‌های ما در پروژه‌های مناسب سازی اماکن عمومی کاهش خواهد یافت و حدود ۲۰۰ پروژه مناسب‌سازی از جمله مناسب‌سازی سرویس‌های بهداشتی جامعه هدف در استان محقق شده است.

وی اضافه کرد: در حوزه توانبخشی مبتنی بر جامعه، موسوم به طرح "سی بی آر" بیش از ۵۰۰ نفر در جشنواره‌های بومی محلی با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان درخشیده و تجلیل شدند و همچنین از سرآمدان بهزیستی در بخش‌های ورزشی، هنری، علمی، ادبی و فرهنگی با اجرای برنامه‌های مختلف، با حضور مسئولان کشوری و استانی تجلیل کردیم.

رضایی گغت: اداره کل بهزیستی استان اردبیل به داشتن هنرمندان پرآوازه، ورزشکاران مطرح عضو برخی تیم‌های ملی نظیر تیم ملی بسکتبال و نقاشان چیره‌دستی که در جشنواره‌های ژاپن عنوان کسب کرده‌اند، می‌بالد.

وی شمار پرونده‌های افراد یا خانوارهای زیرپوشش اداره کل بهزیستی استان اردبیل را ۴۰ هزار و ۱۵۸ فقره اعلام کرد و افزود: ۲۶ هزار و ۱۹۰ نفر از این تعداد، مستمری‌بگیر هستند و بقیه خدمات غیرمستمری دریافت می‌کنند.

استان اردبیل با بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است.

کد خبر 113044

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد