در رسانه | افتتاح ۱۴۵ پروژه مسکن و طرح‌های اشتغال‌زایی در شهرستان مشکین‌شهر

رئیس اداره بهزیستی شهرستان مشکین‌شهر در نشست با اصحاب رسانه، از افتتاح ۱۴۵ مورد مسکن و طرح‌های اشتغال‌زایی در این شهرستان به مناسبت هفته بهزیستی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشکین‌شهر، صفر بصیرت ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: سازمان بهزیستی در سال ۱۳۵۹ به همت شهید محمد علی فیاض بخش و تصویب مجلس شورای اسلامی در راستای تحقق عدالت اجتماعی پایه گذاری شد و در حال حاضر با چهار حوزه تخصصی به جامعه هدف (معلولین، بی سرپرستان و نیازمندان) از بدو تولد تا سالمندی خدمات ارائه می‌دهد که در حوزه توانبخشی این اداره با چهار مرکز روزانه، دو مرکز شبانه روزی و یک مرکز مراقبت در منزل در خدمت جامعه هدف است.

وی افزود: در یکسال گذشته این اداره در حوزه مشارکت مردمی و اشتغال با ساخت ۵۵ مورد مسکن و تخصیص ۸۳ مورد مسکن ملی برای مددجویان قدم‌های موثری برداشته است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان مشکین‌شهر تصریح کرد: با پیگیری سازمان بهزیستی در اجرایی شدن قانون جامع حمایت از حقوق معلولین برای عملیاتی شدن تخصیص سهم ۳ درصد از استخدامی ادارات دولتی به معلولین، برای اولین بار آزمون استخدامی ویژه معلولین برگزار شد که تعداد ۲۷۰۰ نفر در سراسر کشور جذب ادارات دولتی می‌شوند.

بصیرت در قسمتی از سخنان خود ضمن قدردانی از حمایت‌های بنیاد علوی، بسیج سازندگی و بنیاد برکت از پرداخت ۲۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی برای ۱۳۹ نفر از مددجویان جهت بهبود کسب و کار خبر داده و گفت : کارگاه‌هایی که اقدام به جذب نیرو از افراد تحت پوشش این اداره کنند، سهم ۲۳ درصدی حق بیمه سهم کارفرما توسط بهزیستی پرداخت می‌شود

وی همچنین با اشاره به پرداخت ماهیانه ۶ میلیارد تومان مستمری به مددجویان حوزه امور اجتماعی گفت: بهزیستی در جهت حمایت از ادامه تحصیل فرزندان خانواده ضمن پرداخت کمک هزینه تحصیلی شهریه دانشگاهی دانشجویان را نیز پرداخت می‌کند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان مشکین‌شهر در قسمتی از سخنان خود بیان کرد: اورژانس اجتماعی این اداره با شماره تلفن ۱۲۳ به صورت شبانه‌روزی آمادگی مداخله در همسر آزاری، کودک آزاری، سالمند آزاری، کودکان کار و خودکشی را دارد که در این زمینه طی یکسال بیش از ۳۰۰۰ مورد مداخله به موقع داشته است.

بصیرت با بیان رویکرد این اداره به پیشگیری از معلولیت و آسیب های اجتماعی در حوزه پیشگیری، افزود: در این حوزه با اجرای طرح‌های غربالگری بینایی و شنوایی برای کودکان ۳ تا ۶ ساله و کودکان بدو تولد تعداد ۳۰۰۰ نفر مورد ارزیابی شنوایی و ۷۳۰۰ نفر مورد ارزیابی بینایی قرار گرفته‌اند که با تشخیص و مداخله به موقع از نابینایی ۴۴ نفر پیشگیری به عمل آمده است که در این رابطه این اداره با هزینه بیش از یک میلیارد تومان نسبت به تجهیز اکیپ غربالگری به دستگاه‌های پیشرفته اقدام کرده است.

کد خبر 112807

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد