در رسانه | ارائه خدمات به بیش از ۴۰ هزار خانوار تحت حمایت بهزیستی اردبیل

ایسنا/اردبیل مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: ۴۰ هزار و ۱۵۸ پرونده در بهزیستی استان تشکیل شده است که بالغ بر همین تعداد خانوار را شامل می‌شود که ۲۶ هزار و ۱۹۰ خانوار در حال حاضر از این سازمان مستمری دریافت می کنند.

حامد رضایی۳۰ تیر در نشست خبری با خبرنگاران ضمن گرامی داشت هفته بهزیستی که با شعار «نهضت حسینی خدمت مردمی» از سی تیر تا پنج مرداد در جریان است، اظهار کرد: هفته بهزیستی با نام گذاری روزها تحت عناوین بهزیستی و خدمات فراگیر، ظرفیت سازی، توانمندسازی، هوشمندسازی خدمات، سلامت اجتماعی، حمایتگری و تحکیم خانواده و بهزیستی و شفافیت و پاسخ گویی در خدمت جامعه هدف است.

 وی افزود: در تمام ۱۲ شهرستان استان برنامه های مختلفی اعم از رژه خودرویی، برپایی میزهای خدمت برای جامعه هدف و افتتاح مسکن ویژه جامعه هدف بهزیستی و همچنین مرکز نگهداری و مشاوره از جمله اقدامات خواهد بود.

رضایی اظهار کرد:  با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور در هفته گذشته ظرفیت سازی اجتماعی در قالب میز خدمت انجام گرفت و بیش از پنج میلیارد تومان مباحث خدمات رسانی در این راستا انجام شد.

 مدیرکل بهزیستی استان اردبیل بیان کرد: ۵۵ مسکن ویژه جامع هدف در طی هفته جاری افتتاح می شود، ۴ خانه و مرکز نگهداری و مشاوره تاسیس و افتتاح می شود و ۳۹۶ مورد طرح های مختلف اشتغال زایی اعم از خوداشتغالی و گروه های همیار به بهره برداری می رسد.

رضایی اظهار کرد: در مجموع فعالیت های بهزیستی استان، کل اعتبارات تملک دارایی در طی دولت سیزدهم از مبلغ پانصد میلیون تومان به یازده میلیارد تومان افزایش داشته است. درآمد اختصاصی بهزیستی از نهصد میلیون به سه میلیارد تومان رسیده است و مجموع اعتبارات ابلاغی از تهران در طی یک سال گذشته نزدیک به صد و بیست و پنج برابر افزایش داشته است که نمود و اثر آن قابل مشاهده و درک است.

حذف پشت نوبت دریافت مستمری

وی بیان کرد: حذف پشت نوبت دریافت مستمری یکی از اتفاقات خوب در سال گذشته بوده است. در بحث پرستاری از پانصد نفر پرستار به افزایش دو هزار و ششصد و نود و چهار نفر پرستار رسیدیم که ماهانه نزدیک چهار میلیارد تومان افزایش پرداختی به این قشر زحمت کش را داریم. مبلغ پرداختی از یک و نیم میلیون تومان به دو میلیون و صد هزار تومان افزایش یافته است و تعداد افراد شش برابر شده است. در حوزه کمک هزینه وسایل توان بخشی شصت و هفت درصد افزایش اعتبار در سال جاری داریم و در حال حاضر هیچ شخصی در نوبت وسایل کمک توان بخشی نداریم و همه وسایل در انبار موجود است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل ادامه داد: در حوزه مناسب سازی محیط صد و چهل و دو درصد و کمک هزینه ایاب ذهاب صد و بیست و چهار درصد، حمایت های تحصیلی صد و هفتاد و شش درصد، حوزه تامین اندام مصنوعی دویست و سه درصد و در حوزه ورزش دویست و چهل و پنج درصد افزایش حمایت از توان یابان ورزشکار را داریم.

رضایی اظهار کرد: با حمایت اداره کل بهزیستی استان ۱۰ عدد ویلچر ورزشی که طی ۱۰ سال گذشته تهیه نشده بود در حال حاضر تهیه شده است و به زودی در اختیار ورزشکاران با اعتباری بالغ بر نیم میلیارد تومان قرار خواهد گرفت و از طریق هیئت جانبازان و معلولان می توانند دریافت کنند.

مدیرکل بهزیستی استان ادامه داد: ۱۷۳۵ مورد دیدار مردمی که نسبت به سال گذشته ۱۰۹ درصد افزایش داشته است و ۱۹۹۲ نفر ملاقات نیز توسط همکاران در معاونت ها صورت گرفته است. همچنین تعداد بازدید از منزل مددجویان نیز ۷۲۵ مورد اتفاق افتاده است که شانزده درصد افزایش داشته است.

وی افزود: مسئله مهم یک میلیارد و سیصد و هشتاد میلیون تومان حمایت موردی به ولی نعمتان بهزیستی صورت گرفته است که ۲۲۸درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دارد. در بحث پیشگیری از معلولیت ها و غربالگری بینایی نزدیک ۷۰ هزار نفر از کودکان سه تا شش سال و ۱۹هزار و ۳۱۹ نفر نوزادان تازه متولد شده مورد غربالگری شنوایی قرار گرفته اند. ۲۲هزار و ۵۰۰ مورد آموزش های قبل از ازدواج با افزایش ۶۰ درصدی انجام شده است و بیش از ۶۱ هزار نفر از آحاد مختلف مردم از خدمات مشاوره این اداره بهره مند شدند.

 ۳۸ میلیارد تومان مشارکت مردمی در سال گذشته

رضایی در ادامه بیان کرد: بیش از۱۰ هزار نفر هم از معتادان بازتوانی درمان و اشتغال اتفاق افتاده است. در سال گذشته ۳۸ میلیارد تومان مشارکت های مردمی به صورت نقدی و غیرنقدی دریافت کردیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۴۰ درصد افزایش داشته است.

 مدیرکل بهزیستی استان ادامه داد: توسعه زیرساخت ها، پرداختن به بحث مسکن، خدمات رسانی به جامعه هدف، نیروی انسانی، ارتباطات مردمی و مشارکت اجتماعی، جبران شاخص های عقب ماندگی و تجلیل از سرآمدان استان از جمله برنامه ها و اهداف ما در هفته پیش رو و ماه های آینده خواهد بود. یکی از مهم ترین بحث ها و چالش های ما  بحث افزایش اعتبارات استانی است که باید هم راستا با نیاز جامعه هدف ما افزایش یابد.

رضایی اظهار کرد: همچنین موردی که در دولت سیزدهم اتفاق افتاد اولین آزمون ویژه افراد معلول برگزار شد که ۴۷۰۰ نفر در کشور و ۸۶ نفر در سطح استان برای دستگاه های اجرایی جذب می شوند. ۳۴۵ نفر کودک کار در استان شناسایی شده است که در این راستا سعی بر توانمندسازی خانواده ها داریم تا این کودکان مجبور به کار و فعالیت نشوند. همچنین طرح غربالگری مشاوره ژنتیک از ۱۱هزار و ۵۱۳ نفر زوج انجام شده است که در راستای پیشگیری از معلولیت اتفاق افتاده است.

کد خبر 112238

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد