در رسانه| دولت سیزدهم دسترسی توانخواهان به خدمات حمایتی را تسهیل کرد

اردبیل - ایرنا - رئیس سازمان بهزیستی گفت: دولت سیزدهم فاصله این سازمان با جامعه هدف را کوتاه و دسترسی توانخواهان به خدمات این سازمان حمایتی را تسهیل کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا علی محمد قادری عصر یکشنبه در دیدار عمومی با توانخواهان مرکز توانبخشی حضرت ابوالفضل (ع) استان اردبیل به استقرار میزخدمات هوشمند و بررسی چهره به چهره مشکلات مددجویان و توانخواهان در این سازمان اشاره کرد و آن را در برطرف شدن مسائل و مشکلات انان مفید و موثر دانست.

وی گفت: طرح میز خدمت بهزیستی و بررسی حضور مطالبات توانخواهان در مرحله نخست در ۱۰۰ محله کم‌برخوردار سراسر کشور اجرا شد که با اجرای این مرحله در مجموع به ۱۳ هزار و ۴۰۰ نفر خدمت ارائه شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: هدف از این دیدارها که طبق برنامه ریزی در استان‌های مختلف انجام می گیرد، دیدار صمیمی و نزدیک با جامعه هدف سازمان بهزیستی و بررسی و رفع مشکلات و موانع آنها است که طی این دیدار ها به متقاضیان کمک‌های موردی، درمان، اشتغال و مسکن پس از بررسی‌های لازم پاسخ مقتضی داده شدکه ۱۵ درصد موضوع های و مشکلات انان در این دیدارها مزتبط با مسائل غیرمالی بود.

قادری تصریح کرد: قبل از دولت سیزدهم، جمع قابل توجهی از خدمت بگیران سازمان بهزیستی در پشت نوبت دریافت مستمری بودند اما در دولت سیزدهم با توجه به توسعه و شتاب گرفتن فرایند خدمات رسانی ها، حدود ۶۰۰ هزار خانوار، تحت پوشش قرار گرفتند.

وی گفت: ساختار سازمان بهزیستی از ۱۲ سال قبل تغییر نیافته بود اما دولت سیزدهم با افزودن سه معاونت و مرکز به این سازمان، آن را متحول کرد و با توسعه و استمرار خدمات بهزیستی، این سازمان در سال گذشته در حوزه اشتغال به عنوان دستگاه برتر جشنواره شهید رجایی معرفی شد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل هم در جریان این دیدار گفت: بیش از ۲۷ هزار خانوار، تحت پوشش بهزیستی استان اردبیل هستند که از این تعداد ۱۵ هزار نفر مستمری دریافت می‌کنند ضمن ان که فرد واجد شرایط به عنوان پشت نوبت دریافت مستمری نداریم و در حوزه‌های اجتماعی و توانبخشی به همه متقاضیان دارای شرایط قانونی، خدمات لازم ارایه شده است.

حامد رضایی افزود: سه هزار و ۴۰۰ خانوار زیرپوشش اداره کل بهزیستی استان اردبیل در نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند و مشخصات افراد واجد شرایط به اداره کل راه و شهرسازی ابلاغ شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در سفر به اردبیل با جامعه هدف این سازمان از جمله مددجویان و توانخواهان و همچنین با استاندار اردبیل دیدار و در خصوص راهکارهای توسعه خدمات سازمان متبوع به خانواده های تحت حمایت گفت و گو کرد.

استان اردبیل با بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است.

کد خبر 111919

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد