در رسانه| ظرفیت‌سازی اجتماعی راهکار درست در مسیر توانمندسازی

رئیس سازمان بهزیستی کشور، گفت: ظرفیت‌سازی اجتماعی بهترین راهکار در مسیر توانمندسازی گروه‌های مختلف جامعه برای رسیدن به اهداف مشترک است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، علی محمد قادری عصر امروز در نشست میز خدمت شهرستان نمین، اظهار داشت: ظرفیت‌سازی اجتماعی با همکاری سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف در استان اردبیل اجرایی می‌شود تا در این استان مرزنشین نیز بتوانیم بستر مناسب توانمندی گروه‌های مختلف جامعه را فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: در دولت سیزدهم با نگاه حمایتی رئیس جمهور شهید شاهد آغاز طرح ظرفیت‌سازی اجتماعی با محوریت وزارت کشور و سایر دستگاه‌ها بودیم که در این زمینه سعی شد تا فعالیت‌ها و اقدامات به نحوی باشد تا توانمندسازی گروه‌های هدف و جامعه به شکل وسیع و گسترده شکل بگیرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: تلاش ما بر این است تا در قالب این طرح مهم و اساسی در کنار ظرفیت‌سازی اجتماعی، بتوانیم شرایط بهتری را در توانمندسازی گروه‌های مختلف به عنوان یک نگاه استراتژیک و اساسی به وجود آوریم.

قادری افزود: در همین راستا توانبخشی و کمک به معلولان برای بهبود زندگی و همچنین تمرکز در نظام مسائل جامعه هدف بهزیستی در تهیه و تأمین مسکن و اشتغال به عنوان دغدغه اصلی مورد توجه بوده تا شرایط بهتری را در خدمت‌رسانی و توانمندسازی بهتر جامعه هدف شاهد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: این توانمندسازی با ایجاد اشتغال و درآمدزایی امکان‌پذیر است که ما در طول سال با برنامه‌های حمایتی مختلف سعی می‌کنیم تا بخش‌های مختلفی از این حرکت‌ها و هدف‌گذاری‌ها را انجام دهیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: در ایجاد فضای اشتغال از ظرفیت گروه‌های همیار به ویژه همیار بانوان سرپرست خانوار و مشاغل خانگی نیز استفاده کرده و برنامه‌ریزی‌ها به نحوی است تا با همراهی و همکاری دستگاه‌های متولی در استان‌ها اشتغال پایدار و مولد برای جامعه هدف شکل بگیرد.

قادری بیان کرد: باور به توانمندی معلولان حرکت تحول‌یافته خوبی است که در سال‌های اخیر بر آن تاکید شده و همچنان سعی ما بر این است تا جامعه هدف را به سمت یک رویکرد اجتماع محور و حل مشکلات آنها با نگاه همراهی و همسویی حرکت دهیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور از مدیران استانی در توجه ویژه به جامعه هدف و معلولان قدردانی کرد و ادامه داد: افق آتی سازمان بهزیستی تبدیل شدن به نهادی جذاب برای افزایش مشارکت جامعه در امور افراد دارای معلولیت اما با توانمندی بالا است که در این مسیر باید گام‌های جدی‌تر و بهتری را برداریم.

کد خبر 111922

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد