در رسانه| ظرفیت‌سازی اجتماعی برنامه تحولی دولت سیزدهم است

نمین- رئیس سازمان بهزیستی گفت: طرح ظرفیت‌سازی اجتماعی برنامه تحول‌آفرین دولت سیزدهم در کاهش آسیب‌ها و توانمندسازی گروه‌های آسیب‌پذیر است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد قادری عصر یکشنبه در میز خدمت برپا شده در نمین، اظهار کرد: رویکرد دولت سیزدهم، رویکرد توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی به ویژه سرپرستان خانوارها، معلولان و دیگر گروه‌های هدف بوده که در این راستا گام‌های جدی و اقدامات مؤثری برداشته شده است.

وی تصریح کرد: موضوع ظرفیت‌سازی اجتماعی را در سال‌های اخیر پیگیری کردیم تا با ابلاغ وزیر کشور و همراهی سایر مسئولان بتوانیم این طرح را با نگاه حمایتی، پیشگیرانه و توانمندسازی در سایر مناطق کشور اجرایی کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی با قدردانی از تلاش مؤثر مسئولان استانی در اجرایی شدن این طرح گفت: سازمان بهزیستی تلاش می‌کند تا با محوریت ظرفیت‌سازی اجتماعی طرح‌های مختلفی را در سطح ملی و استانی اجرا کرده و دغدغه‌ها و آسیب‌ها را یکی پس از دیگری برطرف کند.

قادری افزود: در قالب ظرفیت‌سازی اجتماعی نظام مسائل جامعه هدف به ویژه برای معلولان و گروه‌های آسیب‌پذیر مشخص شده تا فرصت تأمین سرپناه و اشتغال مولد برای جامعه هدف بهتر و شایسته‌تر از گذشته فراهم آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما تنوع بیشتری را در ارائه خدمات سازمان بهزیستی به جامعه هدف شاهد هستیم که در این باب دغدغه‌های معلولان و خواسته‌ها و مطالبات آنها همواره مطرح شده و ما نیز در حد وسع و توان سعی کردیم تا این موانع و مشکلات را رفع کنیم.

قادر اضافه کرد: نگاه دقیق و درست دولت سیزدهم به راهکارهای پیشگیرانه و پیگیری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی نگاه درست و منطقی بوده و در همین راستا سعی شده تا با انجام مسئولیت‌های قانونی این موانع و مشکلات را یکی پس از دیگری برطرف کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی بیان کرد: استان اردبیل از استان‌های با آسیب‌های کمتر نسبت به سایر مناطق مرزی است که تلاش می‌شود برای گروه‌های مختلف آسیب‌دیده حمایت‌های قانونی مد نظر قرار گرفته تا بتوانیم به مسئولیت خطیر خود در کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک کنیم.

کد خبر 111920

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد