برگزاری جلسه شورای فرهنگی بهزیستی هرمزگان

جلسه شورای فرهنگی بهزیستی هرمزگان با محوریت برنامه ریزی و هماهنگی جهت اجرای برنامه های ماه محرم و صفر و امر به معروف و نهی از منکر با حضور اعضا در سالن جلسات این اداره کل برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ جلسه شورای فرهنگی بهزیستی هرمزگان با محوریت برنامه ریزی و هماهنگی جهت اجرای برنامه های ماه محرم و صفر و امر به معروف و نهی از منکر با رویکرد سیره حسینی و الگوی زینبی در رفتار سازمانی به ریاست سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی استان و با حضور اعضا در سالن جلسات این اداره کل برگزار گردید.

سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی استان در این جلسه ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) با تاکید بر برگزاری  هرچه بهتر مراسم سوگواری ایام محرم و زیارت عاشورا با حضور حداکثری  همکاران افزود: محرم ماهی است که در آن سرور و سالار شهیدان با قیام  و ایستادگی خود در مقابل ظلم و ستم و بی عدالتی، مکتب انسان ساز و جاودانه عاشورا را بنیان نهاد و درس حریت، عزت و راه و رسم  پاسداشت عقیده و بیزاری از ذلت را به تمام مسلمانان و آزادگان عالم آموخت.

وی تصریح کرد: حضرت اباعبدالله الحسین (ع ) هدف از قیام خونین خود را امر به معروف و نهی از منکر ، اصلاح جامعه و امت اسلامی و احیای سنت پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله ) معرفی کرده است.

در ادامه جلسه هر کدام از اعضای جلسه نقطه نظرات و پیشنهادات خود را در راستای برگزاری مراسم سوگواری سالار شهیدان بیان کرد.

برگزاری مراسم عزاداری و پخت غذای گرم در یکی از شبهای دهه محرم ، راه اندازی پویش نذر محرم با هدف اطعام نیازمندان و برگزاری روزانه مراسم پرفیض قرائت زیارت عاشورا و مداحی و مرثیه سرایی در دهه اول محرم در ساعات اولیه صبح در ستاد و شهرستانها بخشی از برنامه های بهزیستی هرمزگان به مناسبت ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین و یاران باوفایش اعلام شد.

در ادامه مقرر گردید ضمن برگزاری مراسم عزاداری ، تبیین فلسفه عاشورا و روایتگری واقعه عاشورا در مراکز غیردولتی ، مسابقاتی در راستای امر به معروف و نهی از منکر و فرهنگ ایثار و شهادت با سیره حسینی و الگوی زینبی برگزار و جهت شرکت کارکنان در مراسم پیاده روی اربعین برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

کد خبر 111460

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد