اجرای طرح پیشگیری اولیه از اعتیاد برای زنان دارای همسر معتاد (طرح پازک)

پرویز پروین معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان از اجرای کلاس های آموزشی پیشگیری از اعتیاد برای زنان دارای همسر معتاد در محلات حاشیه نشین و آسیب خیز استان خبر داد.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان هدف از اجرای این طرح را ارتقای دانش و توانمند کردن زنان دارای همسر معتاد از طریق آموزش اطلاعات اولیه در زمینه پیشگیری از اعتیاد عنوان کرد.

پروین افزود: با توجه به اینکه بسیاری از زنانی که ساکن محلات حاشیه نشین وکم برخوردار بوده و  دارای همسر معتاد می باشند، اغلب اطلاعات کافی درباره سلامت فردی و خانوادگی خود ندارند بنابراین در بیشتر موارد توانمندی لازم در اداره امور زندگی و پیشگیری از روند اعتیاد در خود و فرزندانشان را ندارند.

این مسئول تاکید کرد: لذا با توجه به این که داشتن اطلاعات و آگاهی یکی از عوامل محافظت کننده می باشد، با اجرای این طرح به آنها کمک می شود تا خود و فرزندانشان از گرایش به سمت مصرف مواد اعتیادآور مصون بمانند.

وی خاطر نشان ساخت: طرح پازک با مشارکت انجمن های پیشگیری اولیه از اعتیاد در محلات حاشیه نشین و آسیب خیز توسط مربیان دوره دیده برگزار می شود.

او در ادامه ضافه کرد: توانمندسازی شرکت کنندگان از اولویت های این طرح می باشد تا آموخته های خود را در زنـدگی روزمـره خود به کار گرفته و با داشتن همسر معتاد، از معتاد شدن خودشان  و فرزندانشان پیشگیری نمایند.

شایان توجه می باشد این طرح در تمامی شهرستان های استان و در ۱۲ محله آسیب خیز اردبیل اجرا شده است.

کد خبر 107947

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد