به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خانم غفاری رئیس اداره پذیرش بهزیستی در این دوره گفت: ضمن توصیه به رعایت بیشتر حال مددجویان و مراجعین تاکید کرد آرام حرف زدن و با دقت گوش دادن برای ارتباط موثر با مراجعین لازمه کار در بهزیستی است. برای تعامل قوی و ارتباط موثر، لازم است که در ابتدا مهارت گوش دادن را تمرین کنیم و سپس بر روی بیان درست صحبت خود متمرکز شویم. گاهی عدم دقت و توجه به سخنان گوینده باعث سوء تعبیر و تغییر مسیر ارتباط خواهد شد.
خانم غفاری افزود: انتخاب سوالات مناسب که فرد مقابل را تحت فشار یا اضطراب و نگرانی قرار ندهد، در این زمینه بسیار مهم است. توجه بر زبان بدن و نحوه حرکات صورت، دست و پاها در برقراری ارتباط اثرگذار با دیگران مهم است.
رئیس اداره پذیرش بهزیستی گفت آموزش مستمر لازمه ی کار موثر و تخصصی با مراجعین است ،گاهی ارتباط غیر کلامی از کلمات پر قدرتتر است. این بخش از ارتباط شامل زبان بدن و وضعیت قرار گرفتن آن، حالت چهره مثل لبخند و… برای ساختن یک ارتباط موثر، نقشی بسیار حیاتی دارد..
وی گفت باید بپذیریم که کلمات دارای قدرت جادویی هستند، اما نمیتوان تنها به قدرت آنها تکیه کرد. انتخاب زمان مناسب برای بیان کلمات یک رویکرد هوشمندانه برای جلب توجه مخاطب و افزایش اثربخشی کلام است.
رئیس اداره پذیرش بهزیستی در پایان سخنانش خاطر نشان کرد بر اساس مباحثی که در این دوره توسط مدرس مطرح میشود سعی کردیم که شرایط افراد را بیشتر درک کرده و شنونده خوبی باشیم و به عوامل موثر در برقراری ارتباط توجه کاملی داشته باشیم .
لازم به ذکر است این دوره به مدت ۵ ساعت توسط مدرس آقای پهلوساری جهت حاضرین در دوره تدریس گردید .
نظر شما