تردد بدون مانع وتسهیل دریافت خدمات حداقل‌ حق شهروندی افراد دارای معلولیت است

مدیرکل بهزیستی هرمزگان در نشست شورای اداری بهزیستی هرمزگان گفت : تردد بدون مانع وتسهیل دریافت خدمات در اجتماع حداقل‌ حق شهروندی افراد دارای معلولیت است.

به گزارش روابط عمومی بهزستی هرمزگان ؛ نشست شورای اداری بهزیستی استان هرمزگان با حضور معاون اداره امور شعب بانک رفاه استان برگزار شد.

سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی هرمزگان ؛ در این  نشست به ضرورت مناسب سازی فضای اداری و خودپرداز بانک ها برای سهولت تردد و دریافت خدمت از سوی افراد دارای معلولیت و سالمندان اشاره کرد و اظهار داشت : براساس قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت همه وزارتخانهها، سازمانها، موسسات و شرکتهای دولتی و نهادهای عمومی موظف هستند شرایطی را فراهم کنند که این عزیزان مانند سایر افراد بتوانند از امکانات و خدمات شهری استفاده کنند.

وی در ادامه خواستار همراهی مدیریت شعب بانک رفاه استان برای تحقق این مهم شد و افزود : تردد بدون مانع وتسهیل دریافت خدمات در اجتماع حداقل‌ حق شهروندی افراد دارای معلولیت و فرصتی برای تعاملات اجتماعی آنان بین مردم است.

مسائل مربوط به پرداخت های مستمری مددجویان و ضمانت های بانکی مطالبه شده برای دریافت تسهیلات مددجویی از دیگر مطالب مطرح شده از سوی مدیرکل بهزیستی بهزیستی هرمزگان بود.

در ادامه نیز چالش ها و مسائل پیش روی مددجویان در خصوص دریافت خدمات از شعب بانک رفاه به تفکیک شهرستانها ارائه گردید.

علیرضا اسدی معاون اداره امور شعب بانک رفاه نیز ضمن پاسخگویی به ابهامات و سوالات مطرح شده از سوی روسای ادارات بهزیستی شهرستانها و ارائه راهکارهای لازم بیان کرد : ایفای رسالت های اجتماعی ، برای تسهیل در تردد افراد دارای معلولیت وظیفه همه دستگاههای اجرایی و نهادها است و بانک رفاه نیز همواره در این راستا پیشقدم بوده است .

وی گفت : مناسب سازی برای سهولت تردد افراد دارای معلولیت، جانبازان و سالمندان بخشی از این رسالت اجتماعی است که بی شک بانک رفاه تمام توان خود را در این خصوص خواهد گذاشت تا خدمتگزاری شایسته برای جامعه هدف بهزیستی باشد.

وی همچنین در خصوص تسهیل در اخذ ضمانت های بانکی برای جامعه هدف بهزیستی قول همراهی و مساعدت داد.

کد خبر 98616

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد