نظرآباد | روز جهانی معلولین بهترین روز برای جلب توجه افکار عمومی نسبت به مشکلات و بهبود کیفیت زندگی این عزیزان است

روز جمعه دهم آذرماه در نماز عبادی سیاسی جمعه به امامت "حجة‌الاسلام والمسلمین حاج آقا محمدی"امام جمعه شهرستان نظرآباد که با حضور باشکوه مردم ولایی و انقلابی در محل مصلّی امام‌خمینی (ره) برگزار شد،وی نکات ارزنده ای درآستانه فرارسیدن ۱۲ آذرماه روز جهانی معلولین بیان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز؛ امام جمعه شهرستان نظرآباد در سخنانی اظهار داشت:روز جهانی افراد دارای معلولیت را پیش رو داریم، عزیزانی با انواع معلولیت های ذهنی،جسمی و ... که در شهرستان ما نیز بالغ بر ۳۰۰۰ نفر از این جامعه هدف بهزیستی در کنار ما،بعنوان عزیزان وپاره های تن ما زندگی می کنند.

روز جهانی معلولین بهترین فرصت برای توجه افکار عمومی نسبت به مشکلات معلولین،توجه همگان برای حل مشکلات و بهبود کیفیت زندگی این افراد است، معلولین عزیز ما مشکلات زیست شهروندی دارند، پیاده روها و خیابان های ما برای رفت و آمد این عزیزان اصلاً مناسب نیست،حمل ونقل عمومی ما،امکانات مناسب بهداشتی درجاده و شهرها برای این عزیزان در نظرگرفته نشده لذا لازم است طرح مناسب سازی اماکن و معابر هم در شهرها و هم در سطح روستاها، هم در دوایر و اداراتمان به خوبی اجرا شود که این عزیزان بتوانند به راحتی در سطح شهر تردد کنند.

وی افزود:یکی دیگر از مشکلات معلولین مبحث مهم اشتغال است که غالباً بیکار هستند و زندگی را به سختی اداره می کنند اما امیدواریم همگان مطالبه گری کنند که این قانون عملیاتی شود.

حجة الاسلام والمسلمین محمدی در ادامه گفت :قانون این است که دستگاههای دولتی موظف اند ۳ درصد نیروهایی که استخدام می کنند از افراد دارای معلولیت باشند ولی متاسفانه این قانون اجرا نمی شود و انشاالله همه دست به دست هم می دهیم اگرچه عمده بار مسئولیت به دوش بهزیستی است که از زحمات این عزیزان نیز ممنونیم، ولی درکنار بهزیستی مردم هم باید به میدان بیایند تا می توانیم هرآنچه درتوان داریم از معلولین عزیز حمایت کنیم همچنین در این راستا ادارات، نهادها و دوایر انشاالله در کنار ما خواهند بود.                  
 

کد خبر 95815

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد