مریوان / برگزاری جلسه شرکاء ناظر برنامه اچ ای وی

جلسه شرکاء ناظر برنامه HIV با حضور ادارات بهزیستی ،زندان،شهرداری و پرسنل واحد آموزش و بیماریهای رفتاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان مریوان برگزار گردید .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کردستان ؛آکو گردشی کارشناس واحد بیماریهای رفتاری شبکه بهداشت و درمان ضمن خیر مقدم ،بیان کرد ۱۰ آذر ماه سال جاری مصادف است با روز جهانی ایدز ، شعار این روز "ارتقاء خدمات تشخیص اچ آی وی با مشارکت اجتماعی "و پویش "من هم تست اچ آی وی انجام میدهم" میباشد .

وی اعلام کرد؛ یک مشکل اساسی در مورد کنترل و پیشگیری از اچ آی وی وجود دارد که آن، ارتقاء فرهنگ عمومی و به تبع آن به حداقل رسیدن مراجعین میباشد .

کامران کریمی مسئول امور پیشگیری بهزیستی مریوان در این جلسه بیان کرد ؛ اجرای تست اچ آی وی به صورت دوره ای در مراکز شبانه روزی درمان و بازتوانی و همچنین اجرای طرح و کارگاههای آموزشی در مراکز مثبت زندگی ،مراکز مشاوره و اورژانس اجتماعی تحت نظارت این اداره میتواند در اقدام به بیماریابی موثر باشد .

وی با بیان اینکه تعداد ادارات شرکاء در برنامه اچ آی وی ۲۳ اداره می‌باشد درخواست کرد در خصوص حضور ادارات غایب در جلسه اقدام گردد . 

در پایان نماینده ادارات حاضر در جلسه به بیان نقطه نظرات خود در این مهم پرداختند .

کد خبر 95140

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد