کارآفرینی عنصر با ارزشِ توانمند سازی و ایجاد اشتغال پایدار در جامعه هدف بهزیستی

مدیر کل بهزیستی استان تهران در مراسم تجلیل و تکریم از کار آفرینان نمونه همکار با بهزیستی استان تهران که در محل سالن اجتماعات اداره کل این بهزیستی برگزار شد کار آفرینی را عنصر توانمند سازی جامعه هدف برشمرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران؛ محمد نصیری مدیر کل بهزیستی استان تهران، گفت: شرایط اقتصادی به گونه‌ایست که ایجاد و توسعه کسب و کارها جزء ضروری ترین برنامه های سازمان بهزیستی  است. وی اضافه کرد بزرگترین هدف سازمان  خوداتکایی و توانمندسازی بویژه در حوزه اشتغال، مسکن و معیشت بوده و خوشبختانه طی سالهای اخیر اقدامات موثری در این زمینه صورت گرفته است.

نصیری ادامه داد: در تلاش هستیم با فراهم اوردن انگیزه در جامعه هدف و ایجاد فرصتهای شغلی بیشتر و ترغیب کارفرمایان به جذب توانخواهان بهزیستی اشتغال پایدار، توانمند سازی و ارتقای کیفیت زندگی این عزیزان را محقق کنیم.

وی افزود: خیرین بازوان توانمند بهزیستی هستند و اگر بخواهیم خیرینی را معرفی کنیم که اجر بیشتری دارند بی شک آنها که در حوزه اشتغال و کار آفرینی فعالیت دارند جزء بهترین ها هستند چون هم به استقلال افراد کمک می کنند و هم به اقتصاد کشور.

مدیر کل بهزیستی استان تهران تصریح کرد: حسب سیاست راهبردی سازمان، برای بهبود وضعیت اشتغال مددجویان بهزیستی؛ استفاده از ظرفیت خیریه ها، مشارکت در شناسایی کارآفرینان جامعه و استفاده از تجارب آنها برای رفع موانع کارآفرینی، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف از فعالیت‌های کارآفرینان به ویژه در حوزه زنان سرپرست خانوار، همکاری با سازمان‌های ذی‌ربط و انجام پژوهش‌های لازم در راستای توسعه کارآفرینی و اشتغال، اعطای وام و منابع لازم برای کارآفرینی، محققین، مخترعین و احداث و راه‌اندازی مکان‌های آموزشی و مراکز مشاوره با هدف توسعه کارآفرینی و کسب و کار  مورد توجه ویژه ی  مدیران بهزیستی استان تهران.

در ادامه از کارآفرینان و کارفرمایان برتر استان دعوت شد تا به تشریح فعالیت اقتصادی خود و بیان مشکلات حوزه اشتغال پرداخته تا در حد توان نسبت به مرتفع کردن آنها اقدام شود.

در پایان این مراسم؛ از کارفرمایان و کارآفرینان برتر با اهداء لوح سپاس تجلیل شد.

کد خبر 79359

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد