پیام مدیر کل بهزیستی مازندران به مناسبت روز جهانی آگاهسازی اتیسم

دکتر فریبا بریمانی مدیر کل بهزیستی مازندران به مناسبت فرا رسیدن دوم آوریل مصادف با سیزدهم فروردین ماه، روز جهانی آگاه سازی «اتیسم»، پیامی منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران، متن پیام بشرح ذیل است:

دوم آوریل مصادف با  سیزدهم فروردین ماه "روز جهانی اتیسم" نامگذاری شده است. افراد مبتلا به اتیسم از اختلال رشدی مغزی که در سالهای اولیه زندگی در آنان عارض می‌شود رنج می‌برند و علاوه بر خود افراد مبتلا خانواده آنها نیز برای درمان و نگهداری فرزندان مبتلا به اتیسم با چالش‌ها و مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند که شایسته است دستگاه‌های مسئول و سازمان‌های غیردولتی در ارئه خدمت به این طیف دارای اختلال و فراهم نمودن شرایط حضور آن‌ها در جامعه نهایت اهتمام و تلاش را داشته باشند.

از این رو مجموعه بهزیستی تلاش میکند تا با شناسایی و غربالگری کودکان دارای اتیسم، بستری مناسب برای ارائه ی خدمات ویژه به این خانواده ها فراهم کند و با استفاده از آگاه سازی آحاد جامعه برای افزایش مشارکت مردم بویژه صاحب نظران و متخصصین مربوطه، گامی موثر برای بهره مندی از توانمندی افراد دارای اتیسم و ایجاد شرایط برای زندگی آسان این افراد بردارد.
از خداوند منان برای تمام خدمتگزاران و تلاشگران سازمان بهزیستی و مراکز توانبخشی در این راه توان و توفیق و برای خانواده های این عزیزان بردباری و استقامت آرزومندم.
دکتر فریبا بریمانی
مدیر کل بهزیستی مازندران

کد خبر 76616

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد