برگزاری جشنواره تئاتر افراد دارای معلولیت فرصتی برای جلوگیری از خمودی و نمایش توانمندی‌ها

نمایش «سفر خربزه‌ای» در بخش کودک و نوجوان با کارگردانی «افسانه صادقی» اولین اجرای توانخواهان مازندرانی در دومین روز از ششمین جشنواره تئاتر معلولان کاسپین مازندران بود که با استقبال حاضرین در این جشنواره روبرو شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ صادقی کارگردان این نمایش در خصوص نمایش «سفر خربزه‌ای» گفت: این نمایش ۳۵ دقیقه‌ای با حضور ۱۲ بازیگر و عوامل اجرایی به روی صحنه رفته است.
افسانه صادقی کارگردان نمایش «سفر خربزه‌ای» در بخش کودک و نوجوان است که از سال 1390 در بخش تئاتر افراد دارای معلولیت وارد عرصه‌ی نمایش شده است.
وی معتقد است باید افراد دارای معلولیت و توانمندی‌هایشان بیشتر از سایر افراد دیده شود و برگزاری جشنواره تئاتر افراد دارای معلولیت فرصتی برای جلوگیری از خمودی و نمایش توانمندی‌هاست.
وی افزود: موضوع و داستان نمایش «سفر خربزه‌ای» در رابطه با مورچه‌ای است که با خربزه‌ای بازی می‌کند، کشاورز داستان خربزه را همراه با مورچه در کنار مردابی خالی می‌کند، دراین‌بین پای مورچه آسیب می‌بیند، در ادامه مورچه‌ی داستان به کمک حیوانات و گیاهانی که در مرداب زندگی می‌کنند از مرداب عبور می‌کند.
صادقی یادآور شد: در واقع تلاش داریم در این نمایش توجه به کار گروهی و کمک به دیگران را به نمایش بگذاریم و این پیام را به مخاطب انتقال دهیم که در کنار هم با همدلی می‌توان مکمل و برطرف‌کننده ضعف‌ها بود.
کارکردان این نمایش افزود: با توجه به اینکه عوامل گروه اجرایی نمایش «سفر خربزه‌ای» افراد دارای معلولیت هستند با همین همکاری برای پیشبرد امور تلاش می‌کنند و آنچه پشت‌صحنه و داستان نمایش داده می‌شود مشابه هم است.

وی بابیان اینکه ششمین جشنواره‌ تئاتر منطقه‌ای افراد دارای معلولیت کاسپین در حد مطلوبی برگزارشده است افزود: جشنواره‌هایی ازاین‌دست می‌تواند توانمندی‌های معلولین را به نمایش گذاشته و از خمودی و گوشه‌گیری افراد دارای معلولیت جلوگیری نماید.

کد خبر 74457

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد