پیام مدیرکل بهزیستی مازندران به مناسبت آغاز جشنواره منطقه‌ای تئاتر افراد دارای معلولیت کاسپین

دکتر فریبا بریمانی مدیرکل بهزیستی مازندران در آستانه برگزاری ششمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر افراد دارای معلولیت کاسپین که با شرکت پنج استان به میزبانی استان مازندران برگزار می‌شود پیامی صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران متن این پیام بدین شرح است:
هنر و هنرمند ابزارهایی برای تعالی، رشد و تربیت جامعه هستند که باید این ابزار قدرتمند را برای نفوذ در بین آحاد مردم و اثرگذاری بیشتر تقویت کنیم.
هنر مؤثر، هنری است که بتواند رابطه جدی با فرهنگ ایجاد کند و اثربخشی اجتماعی هنر منوط به ایجاد ارتباط عمیق بین هنر و فرهنگ و جامعه است و اگر هنرمندی توانست با مردم ارتباط بگیرد طبیعتاً آثار او نیز ماندگار خواهد شد.
هنر متعالی در اسلام، ابزاری ارزشمند برای نیل به اهداف الهی و نمایان‌سازی راه سعادت جامعه است که علاوه بر زندگی فردی، زندگی اجتماعی افراد را هم تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.
هنر نمایش در ایجاد ارتباطی هماهنگ، تأثیرگذار، متقابل و پویا در جهت توانمندسازی افراد دارای معلولیت و گسترش همکاری‌های مشترک و خلاق نقش مؤثری داشته و دارد.
برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌تواند در ارتقای اعتمادبه‌نفس و خودباوری افراد دارای معلولیت نقش بسزایی ایفا نماید.
هنر می‌تواند ابزاری برای ورود افراد دارای معلولیت به جامعه و ابزار توانمندسازی آن‌ها باشد از این‌ رو باید در جهت شکوفایی این توانمندی‌ها بکوشیم.

ششمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر افراد دارای معلولیت کاسپین فرصتی کم‌نظیر جهت هم‌افزایی بیشتر، انتقال تجربیات و تقویت زیرساخت‌های نمایشی جامعه‌ی بهزیستی است.
امید است این رویداد بزرگ هنری منجر به خلق آثار فاخر، شناسایی استعدادها، تقویت زیرساخت‌های هنری و موجب استفاده هرچه بیشتر هنرمندان و هنردوستان دارای معلولیت کشور شود.

امیدواریم در روزهای برگزاری جشنواره منطقه‌ای تئاتر افراد دارای معلولیت کاسپین شاهد حضور همه هم استانی‌های عزیز در این رویداد فرهنگی و هنری باشیم چرا که حضور مدعوین و تماشای هنر تئاتر افراد دارای معلولیت می‌تواند برای این عزیزان انرژی‌بخش و موجب افزایش انگیزه شود.
دکتر فریبا بریمانی 
مدیر کل بهزیستی مازندران

کد خبر 74314

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد