برگزاری مراسم اختتامیه طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران (مانا) در بهزیستی استان هرمزگان

آیین اختتامیه طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران (مانا) در بهزیستی استان هرمزگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ آیین اختتامیه طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران (مانا) با حضور معاون پیشگیری بهزیستی استان ، رییس بهزیستی بندرعباس ، جمعی از مسئولین دستگاههای اجرایی استان و شهرستان بندرعباس ، نوجوانان و تسهیلگران طرح برگزار شد.

دکتر صابری معاون امور پیشگیری بهزیستی هرمزگان در این مراسم ، با معرفی طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران (مانا)، گفت : ارتقای توانمندی‌های نوجوانان و افزایش مهارت‌های کارگروهی و مشارکتی، افزایش شناخت نسبت به مسائل و آسیب‌های اجتماعی نوجوانان و ایجاد سازوکار تشویقی و توسعه شبکه روابط مشارکتی نوجوانان در محله برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از اهداف اصلی این طرح است.

وی با اشاره  به  تأثیر گروه همسالان بر یکدیگر در نوجوانان اظهار داشت : این طرح علاوه بر فراهم‌کردن زمینه ارتقای دانش و آگاهی آنان، سبب توانمندسازی و ایجاد ظرفیت لازم برای ترویج پیام‌های پیشگیری، شناخت مسائل، مخاطرات و چالش‌های اولویت‌دار و ارائه راه‌حل‌های خلاقانه برای حل مسائل و طراحی پروژه‌های کوچک همیاری به‌منظور اجرا در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

دکتر صابری افزود : آموزش فعالیت های جمعی و حضور در مناسبت ها و اجتماع، داشتن روحیه تلاش و پیگیری امور بویژه امورات محلات، ایجاد روحیه همفکری و تقویت مشارکت اجتماعی در تمامی زمینه ها از دست آوردهای این طرح می باشند.

وی اضافه کرد : در این طرح تلاش می شود کلاسهای آموزشی بصورت کارگاه محور و مشارکتی اجرا شود تا کارهای گروهی و حل و فصل مسائل در محلات، بهتر مدیریت گردیده و به سرانجام برسند

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان با ارائه گزارشی از روند اجرای طرح در استان هرمزگان گفت : طرح مانا به منظور آشنایی نوجوانان با مسائل و مشکلات زندگی خود بویژه در خانواده، محله و مدرسه و مشارکت آنها در ارائه طرح و راهکار، جلب و جذب همکاری افراد و دستگاههای دولتی و غیر دولتی در حل این مشکلات در ۸ شهرستان استان اجرا گردید . در استان هرمزگان    ۲۴  گروه با بیش از ۳۹۵ نوجوان در این طرح مشارکت دارند.

وی گروه هدف این برنامه را دختران و پسران ۱۵ تا ۱۸ سال دانست و افزود: این برنامه در ۱۳ جلسه آموزشی به‌صورت رایگان و ویژه اوقات فراغت تابستان تهیه و تدوین شده است و نوجوانان دختر و پسر در این برنامه شرکت نمودند.

گفتنی است در ادامه این مراسم از نوجوانان ، تسهیلگران برتر استانی ، موسسات و پایگاه های برتر و نماینده حامیان طرح با اهدای لوح تقدیر و شاخه های گل قدردانی شد.

بازدید مسئولین و شرکت کنندگان از نمایشگاه دستاوردهای نوجوانان استان هرمزگان ، پایان بخش آیین اختتامیه طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران( مانا ) بود .


 

کد خبر 70329

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد