پیام مدیر کل بهزیستی مازندران به مناسبت روز جهانی عصای سفید

دکتر فریبا بریمانی مدیر کل بهزیستی مازندران در پیامی روز جهانی عصای سفید را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان مازندران متن کامل پیام بدین شرح است:
بسمه تعالی
روز 23  مهر ماه مصادف با ۱۵ اکتبر روز جهانی عصای سفید است که امسال با شعار « اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان ، نوید بخش مشارکت اجتماعی نابینایان » نامگذاری شده است و نقطه ی عطفی در جهت بهبود و ارتقا جایگاه این سرمایه های مستعد و توانمند اجتماعی در جامعه است که  لزوم هماهنگی و اجرای قوانین مربوط به حقوق افراد دارای معلولیت و رفع موانع جهت حضور فعال و مشارکت اجتماعی  روشندلان عزیز در جامعه را محقق می سازد  .

همانا آنچه انسان را بر بلندای قله های سترگ موفقیت می رساند گوهر اراده، خواستن و توانستن است و معلولیت های ظاهری مانعی برای رشد و ترقی نیست و نمی تواند انسان را از راه حق و حقیقت بازدارد. روشندلان بیدار دلانی هستند که خدای بزرگ را از درون می یابند و با او به نجوا می نشینند ، عصای سفیدشان به منزله پرچم استقلال و چراغ راه آنان در پیمودن مسیر موفقیت درعرصه های مختلف زندگی با تکیه بر توانایی های روح توانمند آنان است .

روز جهانی نابینایان، تبلور توانمندی ها و شان و منزلت نابینایان است تا با محترم شمردن حقوق اجتماعی آنان به عنوان عضوی از یک جامعه ، از نقش تاثیرگذار آنها در تعالی همه جانبه اهداف ، بهره مند شویم . بی شک فقدان دیده بیرونی و چشم ظاهر نه نشانه ضعف بلکه نماد قدرت درون و بصیرت انسانی است و هر که را که دیده گرفتند، در واقع روشنی و بینایی اعماق را پیشکش کرده اند. 

سازمان بهزیستی همواره تلاش دارد در راه استیفای خواسته های جامعه روشندلان و اعتلای جایگاه اجتماعی افراد دارای معلولیت گام های موثرتر در زمینه های آموزشی ، رفاهی و رعایت مبلمان شهری بر اساس استانداردهای مناسب سازی اماکن و معابر عمومی بردارد و این مهم با همیاری و تشریک مساعی سازمان های مرتبط و سایر شرکای اجتماعی میسر می گردد.

اینجانب ضمن ستودن همت وپشتکار این بزرگواران ، روز جهانی عصای سفید را به تمامی روشن ضمیران عزیز استان تبریک عرض نموده و از درگاه ایزد منان برای همه آنان سلامتی ، بهروزی و توفیق روزافزون در ظلّ توجهات حضرت ولی عصر (عج) را مسالت می نمایم.

دکتر فریبا بریمانی                                                                                           
مدیرکل بهزیستی استان مازندران

کد خبر 66716

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد