جلسه بررسی شیوه نامه معرفی و ورود کودک به خانواده غیر خویشاوند جایگزین برگزارشد

جلسه بررسی شیوه نامه معرفی و ورود کودک به خانواده غیر خویشاوند جایگزین در فرزندخواندگی و امین موقت کودکان بالای دو سال باحضور حسین زاده معاون امور اجتماعی بهزیستی مازندران ، کارشناسان دفتر شبه خانواده ، مسوولین فنی وکارشناسان خانه های نگهداری استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛  حسین زاده معاون امور اجتماعی بهزیستی مازندران یکی از سیاست های اصلی سازمان بهزیستی را رشد و پرورش کودکان و نوجوانان در کانون خانواده دانست و گفت: مددکاران خانه نگهداری بهزیستی برای فرزندان مانند یک پل برای عبوراز مرکز به خانواده هستند و ما به عنوان نیروهای تخصصی باید این مسئله را مدنظر داشته باشیم که با توجه به دستورالعمل شیوه های مراقبتی برای فرزندان مقیم در خانه ها، برنامه مراقبتی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت  برای پیگیری های مددکاری و انتقال فرزند به خانواده تدوین کنیم.
وی به فعالیت خوب مراکز در واگذاری فرزندان اشاره کرد و افزود: پیگیری مددکاری اصولی و احراز هویت فرزند یکی از کارهای مهمی تیم مراقبت است که با تعامل دو دفتر خانه و خانواده در صورت نداشتن خانواده یا مجهول الهویه انان کودک به خانواده جایگزین واگذار می شود.
حسین زاده آموزش ها را دروازه ورود به توانمندسازی دانست و ادامه داد: توانمندسازی همکاران موجب توانمندسازی کودکان خواهد شد  بنابراین مددکاران باید برای نوزادان تا کودکان 12سال برنامه بازپیوند به خانواده وخانواده جایگزین را اجرا کنند.
معاون اموراجتماعی بر اجرای برنامه حرفه آموزی و کسب مهارت برای کودکان بالای 13 سال تاکید کرد و گفت: در استان مازندران حدود24خانه کودک فعالیت می کنند که در آن حدود230کودک نگهداری می شوند.

کد خبر 65653

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد