یک هزار و ۷۱۱ نفر ثبت نام کنندگان در طرح مسکن ملی

علی نیک سرشت معاون مشارکتهای مردمی بهزیستی استان از ثبت نام بیش از یک هزا و۷۱۱ نفراز ولی نعمتان تحت پوشش در طرح مسکن ملی خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان، علی نیک سرشت معاون مشارکتهای مردمی بهزیستی در خصوص تعداد ثبت نام کنندگان در طرح مسکن ملی گفت: به منظور خانه دار شدن افراد جامعه هدف و با توجه به طرح ملی تامین مسکن برای نیازمندان و افراد تحت پوشش، تاکنون یک هزار و ۷۱۱ نفراز افراد تحت پوشش در این طرح ثبت نام کرده اند.

نیک سرشت اضافه کرد: علاوه بر این خانواده های که دارای زمین بوده و یا دارای مسکن غیر مقاوم هستند می توانند به صورت خود مالکی نسبت به احداث واحد مسکونی اقدام نمایند.

معاون مشارکتهای مردمی بهزیستی استان در رابطه با میزان مساعدتهای مالی ارائه شده به افراد جامعه هدف خاطر نشان ساخت: برای خانواده های عادی شهری و روستایی مبلغ یک میلیارد ریال، خانواده های دارای حداقل دوعضو معلول روستایی مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و برای خانواده های دارای حداقل دوعضو  معلول شهری مبلغ دو میلیارد ریال تسهیلات در نظر گرفته شده است.

نیک سرشت با اشاره به تفاهم نامه های منعقده با راه و شهر سازی برای تامین مسکن افراد جامعه هدف اظهار داشت: با توجه به انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک سازمان بهزیستی کشور با اداره راه و شهر سازی ۱۶۰ هزار واحد مسکونی احداث و با حضور مسئولان کشوری و استانی تحویل مددجویان واجد شرایط خواهد شد.

وی اضافه کرد: تفاهم نامه های دیگری هم با بنیاد مستضعفان برای تامین مسکن افراد دارای حداقل دو معلول وشرکت ملی گاز برای لوله کشی گاز منازل ولی نعمتان بهزیستی استان منعقد شده است که سهمیه استان از محل خانواده های دارای دو فرد معلول روستایی ۳۱ خانوار و خانواده های دارای دو فرد معلول شهری هم ۹۰ خانوار تعیین و اولویت گذاری شده است.

این مسئول به رایگان شدن انشعابات مددجویان هم اشاره کرد وگفت: بر اساس قانون پنج ساله پنج ساله ششم و قانون بودجه ۱۴۰۱انشعابات گاز، برق، آب و فاضلاب، پروانه ساختمانی و عوارض ساختمانی برای یک بار رایگان خواهد بود.

کد خبر 62659

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد