تشریح فعالیتها و خدمات ارائه شده به ولی نعمتان توسط مدیرکل بهزیستی استان اردبیل

حامد رضایی مدیرکل بهزیستی استان از تشریح و تبیین اهداف، برنامه ها، سیاستها و خدمات ارائه شده به افراد جامعه هدف در آخرین روز از هفته بهزیستی خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان، همزمان با آخرین روز از هفته بهزیستی و چهل و دومین سالروز تاسیس سازمان بهزیستی کشور، کارکنان، معاونین و جمعی کثیری از خانواده بزرگ بهزیستی و آحاد عظیم نمازگزاران استان با حضور در نماز عبادی وسیاسی جمعه در جریان گزارش مدیرکل بهزیستی استان از  نوع و نحوه ارائه خدمات به افراد جامعه اطلاع یافتند.

در این مراسم معنوی حامد رضایی مدیرکل بهزیستی استان با تشریح برخی از عناوین امورات، وظایف ها، سیاستها و اهداف سازمان بهزیستی بعد از تشکیل و شکل گیری آن اظهار داشت: سازمان بهزیستی بلافاصله بعد از شکل گیری با شناسایی محرومان، نیازمندان و افراد زمین گیر خدمات خود را درقالب حمایت های همه جانبه و رسیدگی به امورات آحاد جامعه آنها آغاز نمود.

مدیر کل بهزیستی استان با بیان این مطلب که امسال مفتخریم در چهل و دومین سال تاسیس سازمان بهزیستی کشور و با شعار شروعی دوباره برای بهتر زیستن خدمات سازمان کیفی تر و تخصصی تر شده است گفت:  در سایه تلاشها و حمایتهای همه جانبه دولت و مردم امروز خدمات ارائه شده به ولی نعمتان سازمان کاملاً هدفمند، تاثیرگذار، تخصصی و فراگیر شده است و دانش و شعور و آگاهی مردم هم در همین زمینه رشد پیدا کرده است.

رضایی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره بیش از ۵۰  عنوان فعالیت از طریق بهزیستی در سطح کشور پیگیری و مطالبه می شوند خاطر نشان ساخت: رسیدگی به امورات کودکان و زنان بی سرپرست و بد سرپرست، مشاوره های تخصصی، اشتغال، کارآفرینی، آموزش های پیش از ازدواج و... و. از جمله مطالباتی هستند که با تمام توان از دستگاههای اجرایی پیگیری می شوند.

وی از فعالیت بهزیستی از طریق حوزه های تخصصی به آحاد مردم و مددجویان تحت پوشش خبر داد وگفت: خدمات سازمان برای هر فرد قبل از تولد او آغاز و تا دوران سالمندی ادامه می یابد  و این خدمات از طریق حوزه های تخصصی امور اجتماعی، توانبخشی، مشارکتهای مردمی و توسعه پیشگیری در سطح بسیار گسترده در حال انجام هست.

رضایی تقویت مسئولیت اجتماعی درقبال یکدیگر بویژه افراد محروم ونیازمند را در جامعه امروز بسیار مهم دانست و گفت: برای دستیابی به جامعه ای سالم و با نشاط مجموعه بهزیستی نیازمند تقویت احساس مسئولیت اجتماعی درجهت بهبود و ارتقاء سطح کیفی خدمات هستیم.

مدیرکل بهزیستی استان در ادامه به تحولات و اقدامات بسیار خوب دولت در قبال افراد تحت پوشش در زمینه رایگان شدن انشعابات و خانه دار شدن آنها اشاره کرد و گفت: این سامانه در راستای اجرای بند (ک) تبصره ۱۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ راه اندازی شده است وخانواده های تحت پوشش اعم از مستمری بگیر و غیر مستمری می توانند با مراجعه به سامانه پیشخوان بهزیستی کشور به آدرس: http://sam.behzisti.net اطلاعات مربوط به  انشعابات مربوط به برق، گاز و آب خانوار خود را ثبت نمایند.              

وی افزود: خانواده های تحت پوشش می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به مراکز مثبت زندگی محل سکونت خود و یا ادارات بهزیستی شهرستان ها مراجعه نمایند.

وی تاکید کرد: رایگان شدن تعرفه، تنها برای واجدین شرایطی صورت می گیرد که استفاده آن ها از انشعابات بر اساس ۳ پله مصرفی پایین یعنی تنها در صورت رعایت الگوی مصرف باشد و این برخوردای طبق منطقه بندی شهرستان ها و مناطق و بر اساس شرایط جغرافیایی محاسبه خواهد شد.

افزودنی است در حاشیه حضور خانواده بزرگ بهزیستی در نماز جمعه، میز خدمت هم در مصلی اردبیل برای پاسخگویی به سوالات مراجعین، نمازگزاران و مددجویان اسقرار یافته بود تا از این طریق بخشی از نیازهای آحاد مردم تسریع  و تسهیل یابند.

کد خبر 62414

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد