در رسانه | مدیرکل بهزیستی اردبیل:
دوقلوهای دهک‌های پایین اردبیل تا ۶ سالگی مورد حمایت بهزیستی هستند

اردبیل- مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: دوقلوهای خانوارهای با دهک پایین تا ۶ سالگی مورد حمایت سازمان بهزیستی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد رضایی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اردبیل اظهار کرد: امام علی (ع)  در نامه خود به مالک اشتر دستگیری از فقرا، نیازمندان و فرودستان را مورد تاکید قرار داده و بر همین اساس از همان اوایل پیروزی انقلاب اسلامی در قالب سازمان‌های حمایتی، پشتیبانی از گروه‌های آسیب‌پذیر هدف‌گذاری شد.

وی یاد و خاطره اولین رئیس سازمان بهزیستی مرحوم فیاض‌بخش را گرامی داشت و تصریح کرد: در هفته بهزیستی امسال که از ۲۵ تا ۳۱ تیرماه برگزار شد شعار «شروعی برای دوباره زیستن» هدف‌گذاری شده بود که در این ایام برنامه‌های مختلفی نیز اجرا شد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل رویکرد سازمان بهزیستی را برنامه‌های پیشگیرانه و حمایتی در پشتیبانی از جامعه هدف عنوان کرد و گفت: با گذشت ۴۲ سال از فعالیت این سازمان وظایف این نهاد در ۵۲ حوزه تعریف شده که ما سعی می‌کنیم در بخش‌های مختلف اعم از رسیدگی به کودکان بد سرپرست و بی‌سرپرست، زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست، سالمندان، توانمندسازی معلولان، کودکان کار و خیابانی، زنان و دختران آسیب‌دیده و حوزه سلامت روان به ویژه کاهش طلاق و ارائه مشاوره خدمات متنوعی را به گروه‌های مختلف جامعه ارائه کنیم.

رضایی افزود: در سازمان بهزیستی استان فعالیت‌های متنوعی در بخش‌های پیشگیری، اجتماعی، مشارکت‌های مردمی، مؤسسات غیردولتی و حوزه توانبخشی انجام می‌شود که در طول سال شاهد اجرایی شدن این برنامه‌ها با رویکردهای فرهنگی، اجتماعی و پیشگیرانه هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در حوزه پیشگیری طرح غربالگری بینایی و شنوایی با استقبال خانواده‌ها و مراقبت‌های انجام شده در طول سال در حال انجام است و ما در بحث تولد کودکان ناشنوا، آمار را به حداقل رساندیم و با کاشت حلزون از کودکان کم شنوا و یا ناشنوا حمایت‌های لازم انجام می‌شود.

رضایی غربالگری بینایی را از گروه سنی سه تا ۶ سال به صورت مستمر و در طول سه سال ضروری اعلام کرد و ادامه داد: همکاران ما در ارائه مشاوره‌های تلفنی از ساعت هشت صبح تا ۱۲ شب در خدمت هموطنان هستند و با شماره تماس ۱۴۸۰ پاسخگوی مردم هستند.

وی فعالیت کمپ‌های ترک اعتیاد با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه مواد مخدر را یادآور شد و اضافه کرد: همزمان با هفته بهزیستی شاهد آغاز اجرای طرح «مانا» در قالب مشارکت‌های نوجوانان بودیم تا با همت خود نوجوانان کاهش آسیب‌های اجتماعی نوجوانان و حتی بانوان نیز اتفاق بیفتد.

رضایی اشتغال ۸۴۱ نفر را در یک سال گذشته در بین جامعه هدف بهزیستی یادآور شد و بیان کرد: ساخت و تحول ۱۹۸ واحد مسکن نیز برای مددجویان و معلولان انجام شده که در هفته بهزیستی شاهد افتتاح ۳۴ واحد مسکونی به صورت نمادین بودیم.

وی از فعالیت‌های حوزه اجتماعی گزارشی را ارائه کرد و گفت: با هدف حمایت از خانواده‌های دارای ۲ تا سه قلوها سعی ما بر این است تا پشتیبانی‌هایی را انجام دهیم که در این زمینه نیز اقدامات مؤثر حمایتی تا ۶ سالگی انجام می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل اظهار کرد: همزمان با هفته بهزیستی ۲ طرح در حوزه امور اجتماعی به بهره‌برداری رسید که شامل افتتاح گروه همیاران بانوان و طرح تأمین مال خرد بود که با هدف توانمندسازی فکری و اقتصادی بانوان انجام شده است.

رضایی با بیان اینکه برای حمایت از کودکان بدسرپرست، بی‌سرپرست و کودکان کار با هدف احساس مسئولیت اجتماعی حمایت‌ها و پشتیبانی‌های لازم انجام می‌شود، تصریح کرد: سعی ما بر این است تا در حد توان از این کودکان در قالب مراکز نگهداری و توانمندسازی آنها در بحث اشتغال حمایت‌های لازم را انجام دهیم.

وی از مددجویان بهزیستی خواست تا با ثبت اطلاعات انشعابات گاز، آب و برق خود نسبت به اعمال رایگان این انشعابات اقدام کنند تا با برخورداری از این مزایا، رضایت آنها نیز فراهم آید.

رضایی گفت: مددجویان با مصرف درست منطبق بر الگوی ارائه شده می‌توانند از خدمات رایگان بودن انشعابات آب، برق و گاز استفاده کرده و بهره ببرند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل افزود: رأی ثبت‌نام در طرح جهش تولید مسکن نیز بدون آورده اولیه خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی و معلولان می‌توانند از فضای فراهم شده استفاده کرده و اطلاعات خود را در سامانه ثبت کنند تا با حمایت بهزیستی، دولت و پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه از سرپناه مناسب بهره‌مند شوند.

کد خبر 62365

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد