آیین افتتاح برنامه تأمین مالی خرد در شهرستان پارس‌آباد

حامد رضایی مدیر کل بهزیستی استان اردبیل از آغاز فعالیت برنامه مالی خرد در چهارمین روز از هفته بزرگداشت بهزیستی در شهرستان پارس‌آباد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان همزمان با چهارمین روز از هفته بزرگداشت بهزیستی، حامد رضایی مدیر کل بهزیستی و هیات همراه در سفر به شهرستان پارس‌آباد، از آغاز فعالیت برنامه مالی خرد برای بهره مندی اقشار مختلف ساکن در روستاهای کمتر توسعه یافته این شهرستان خبر داد.

رضایی مدیر کل بهزیستی استان در خصوص این برنامه ضمن گرامیداشت هفته بهزیستی و با اشاره به شعار امسال مبنی بر شروعی دوباره برای بهتر زیستن گفت: عملیات اجرایی در این برنامه از سال۱۳۸۸ از شهرستان اردبیل  با شکل گیری ۲۶ گروه شروع شده و در حال حاضر در پنج شهرستان با پوشش جمعیتی بالغ بر۴هزار و ۶۰۰ نفر در حال انجام هست.

وی هدف از برنامه تأمین مالی خرد را ارتقا وضعیت اقتصادی خانواده های ساکن در روستا، کمک به افزایش درآمد خانوارها، کاهش فقر نسبی، ارتقا کرامت انسانی، گسترش عدالت اجتماعی از طریق فراهم سازی زمینه دسترسی قشر آسیب‌پذیر و کم در آمده منابع بانکی بدون ارایه ضامن و وثیقه عنوان کرد.

رضایی تصریح کر د: در اجرای روند برنامه تأمین مالی خرد که عملیات اجرایی آن در هفته بزرگداشت بهزیستی و در شهرستان پارس‌آباد شروع شد در فاز اول ۷۰ گروه خودیار با ظرفیت ۲۵ نفر در هر گروه و با پوشش جمعیتی بالای ۱۴۰۰ نفر برنامه فوق را ارتقا خواهند بخشید.

این مقام مسوول اضافه کرد: در این برنامه اعضای گروه علاوه بر کسب آموزش های مالی و مهارتهای ارتباطی یک صندوق محلی در بانک کشاورزی تشکیل می دهند و از تسهیلات بانکی بدون ارایه ضامن و وثیقه های بانکی برخوردار می گردند.

رضایی اضافه کرد: در کل استان ۲۷۶ گروه بالغ بر۴هزار و ۶۵۰ نفر از ساکنین روستاهای استان عضو این گروه هستند که سهم آورده این گروه‌ها بالغ بر۸۰۰ میلیارد ریال بوده و از منابع بانکی هم بالغ بر ۳۴۰ میلیارد ریال در قالب تسهیلات استفاده کرده اند.

در ادامه جهان بین فرماندار شهرستان پارس‌آباد هم ضمن ارج نهادن به خدمات سازمان بهزیستی به منظور کمک به بهبود وضعیت مددجویان شهرستان گفت: خدماتی که سازمان بهزیستی عهده دار آنها هستند اغلب پیرامون کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی، یاری  رسانی به افراد آسیب دیده، زنان و کودکان بی سرپرست، افراد گرفتار شده در دام اعتیاد و غیره می باشد که خدمات خوبی ارائه می کند.

وی تصریح کرد: برای دستیابی به جامعه آرمانی و ایده آل تنها شرط تحقق همراهی، تعامل و همکاری همه جانبه همه آحاد مردم در کنار مجموعه های حمایتی از جمله بهزیستی امکان پذیر خواهد بود.

وی یادآور شد: کمک به کسب استقلال فردی و اجتماعی افراد و خانواده های تحت پوشش، حفظ عزت و آبروی افراد، کمک به بهبود وضعیت اجتماعی مردم، تامین حداقل های اولیه جامعه، کمک به همنوع و ارتقای سطح کیفی و معیشتی مردم از جمله اهدافی هستند که بایستی همه ما به این اصول و مطالبات پایبند باشیم.

گفتنی است در پایان هریک از شرکت کنندگان و حاضرین در جلسه پیرامون کم و کیف اجرای برنامه در شهرستان و روستاهای معین به بحث و تبادل نظر پرداختند که در همین رابطه پاسخ های مناسب ارائه شد.

کد خبر 61689

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد