دررسانه | معاون استاندار اردبیل:
نیازمندی‌های معلولان در مناسب‌سازی معابر احصا و عملیاتی می‌شود

اردبیل- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل بر احصای نیازمندی‌های معلولان در خصوص مناسب‌سازی معابر در مناطق مختلف این استان تاکید کرد و خواستار انجام کارشناسی‌های لازم برای عملیاتی کردن آن شد.

به گزارش ایرنا، سیدکمال الدین میرجعفریان روز چهارشنبه در جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی استان اظهار کرد: لازم است معلولان نیز نسبت به اعلام نیازمندی‌های خود در معابر مختلف اقدام کنند تا فرمانداران، شهرداران و مسئولان متولی اماکن عمومی و بانک‌ها نسخه رفع موانع را برای اجرایی کردن نیازمندی‌های این قشر تعریف کنند.

وی ادامه داد: مسئولان متولی علاوه بر وظایف سازمانی باید با دید اخلاقی و انسانی به این امر توجه کرده و در اجرایی کردن نیازمندی‌های معلولان و جانبازان برای تسهیل در عبور و مرور از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

معاون استاندار اردبیل توجه به مناسب‌سازی در مجتمع‌های مسکونی، پاساژها، بازار، مراکز تجاری، آموزشی و درمانی را مورد تاکید قرار داد و خواستار پیگیری مناسب از سوی شهرداری و سازمان صمت و سایر دستگاه‌های متولی شد.

میرجعفریان همچنین با اشاره به انتخاب شهر سرعین به عنوان پایلوت مناسب‌سازی، توجه به مناسب‌سازی بانک‌ها و چند آبدرمانی را ضروری دانست و خواستار استفاده از نظرات کارشناسی شده معلولان و جامعه هدف برای استفاده از این اقدامات شد.

وی بیان کرد: در صورتی که پیشنهادات معلولان برای اجرای مناسب‌سازی در یک مسیر مغایر با اصول کارشناسی باشد، لازم است فرمانداران و شهرداران نسبت به بررسی و معرفی گزینه مناسب و عملیاتی اقدم کنند.

میرجعفریان توجه به عبور و مرور و استفاده معلولان از وسایل نقلیه عمومی از جمله اتوبوس‌های درون و بین شهری اشاره کرد و گفت: لازم است دستگاه‌های متولی نسبت به ایجاد امکانات برای سهولت استفاده این قشر از وسایل نقلیه عمومی اقدام کنند.

وی بر مناسب‌سازی و تعبیه رمپ عبور و مرور برای معلولان در مساجد و اماکن متبرکه تاکید کرد و خواستار توجه دستگاه‌های مرتبط در اجرایی کردن آن شد.

در این جلسه تعدادی از فرمانداران، مدیران و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان گزارشی از اقدامات انجام گرفته و جمعی از معلولان حاضر در جلسه تعدادی از مشکلات خود را برای پیگیری بیشتر بیان کردند.

کد خبر 60725

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد