در رسانه | کودکان کار در اردبیل ساماندهی می‌شوند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: استفاده از توان دولتی و غیردولتی برای بهبود وضعیت کودکان کار و ایجاد زندگی معقول و مناسب موضوع مهم و اساسی در حوزه اجتماعی است.

به گزارش ایکنا از اردبیل، رضا قاسمیان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل، نهم خردادماه، در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی با محوریت حمایت از کودکان کار و خیابانی، با اشاره به ساماندهی کودکان کار در استان اظهار کرد: استفاده از توان دولتی و غیردولتی برای بهبود وضعیت کودکان کار و ایجاد زندگی معقول و مناسب موضوع مهم و اساسی در حوزه اجتماعی است.

وی بیان کرد: احساس مسئولیت برای حمایت از کودکان کار و خیابانی و ارتقای روحیه فعالان این حوزه امری اجتناب‌ناپذیر است که اهمیت به حفظ کودکان با تقویت آموزش و ابعاد تربیتی از سوی دستگاه‌های متولی امری لازم و ضروری بوده و در این زمینه با تلاش‌های انجام یافته از چرخه حمایت‌های آموزشی و حفاظتی حمایت می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: با تولید محتواهای تأثیرگذار و غنی که از اهمیت بسیاری برخوردار است، عدم توجه به این موضوع می‌تواند چالش و بحرانی ایجاد کند که در این زمینه شناسایی دلیل گرایش کودکان به کارهای خیابانی در تصمیم‌سازی‌ها برای حمایت از این کودکان حائز اهمیت است.

قاسمیان اظهار کرد: توجه و اقدامات کارشناسانه توسط دستگاه‌های مربوطه برای حداقل رساندن مشکلات اجتماعی جزو اولویت مهم و اساسی است که در این زمینه اقناع‌سازی افکار عمومی مردم استان در دستور کار بوده و به همین منظور باید به این موضوع مورد توجه واقع شود.

در ادامه حامد رضایی، سرپرست اداره کل بهزیستی استان اردبیل نیز بیان کرد: ساماندهی و حمایت از کودکان کار و خیابانی با اقدامات قابل قبول در این زمینه مدنظر است.

وی بیان کرد: دلیل گرایش کودکان به کارهای خیابانی در تصمیم‌سازی‌ها برای حمایت از این کودکان حائز اهمیت است و استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های مردمی و سمن‌ها در مشارکت برای حمایت از کودکان در معرض ورود به کار خیابانی لازم‌الاجرا است.

کد خبر 58022

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد