برگزاری جلسه هماهنگی  برنامه اقدام و عمل (حمایت های اجتماعی از کودکان کار و خیابان) در بهزیستی استان اردبیل

اولین جلسه هماهنگی و نشست تخصصی درون بخشی با موضوع برنامه اقدام و عمل (حمایت های اجتماعی از کودکان کار و خیابان) با رویکرد دوستدار کودک با حضور خسرو امیدوار معاون امور اجتماعی بهزیستی استان و کارشناس مسئول امور آسیب دیدگان اجتماعی، مدیر اداره بهزیستی شهرستان اردبیل، جمعی از مسئولان و کارشناسان حوزه امور اجتماعی و آسیب دیدگان اجتماعی شهرستان اردبیل در محل اتاق جلسه اداره کل بهزیستی استان برگزار گردید.

در این نشست تخصصی درون بخشی،  برنامه اقدام و عمل (حمایت های اجتماعی از کودکن کار و خیابان) با رویکرد دوستدار کودک با  ابلاغ  از سازمان بهزیستی کشور جهت اجرا در استان مورد طرح  و جزو دستور کار قرار گرفت.

 برنامه فوق مقرر است  به مدیریت  بهزیستی  و با همکاری جمعی از دستگاه های مرتبط و همکار در برنامه در مرکز استان  اجرایی گردد.

 در این نشست تخصصی  کلیات و جزییات برنامه مورد تشریح و بررسی دقیق کارشناسی قرار گرفته و  مباحثی پیرامون اهمیت موضوع، اهداف و سیاست ها،   محل اجرای طرح، جامعه هدف طرح، بررسی روش و فرایند اجرای کار، موسسات غیر دولتی همکار در اجرای برنامه، دستگاه های  همکار و حامی و شرح و ظایف محوله  هریک به تفکیک تصمیماتی به شرح ذیل در این زمینه اتخاذ گردید.

· شهرستان اردبیل (مرکز استان) با داشتن جمعیت بالای ۱۰۰ نفر بعنوان شهرستان محل اجرای طرح تعیین گردید.

· مقرر گردید دومین جلسه هماهنگی درون بخشی با  اهدف توجیهی  بین معاونت امور اجتماعی (ستاد) و اداره بهزیستی شهرستان اردبیل برگزار گردد.

· با توجه به اتمام زمان فراخوان  و عدم ارایه درخواست  از سوی موسسات واجد شرایط  جهت همکاری در برنامه مقرر گردید نشستی با موسسه خیریه چهارده معصوم اردبیل که دارای پروانه فعالیت  مرکز حمایتی، آموزشی کودک و خانواده و مرکز نگهداری شبانه روزی موقت کودکان خیابانی می باشد برگزار  و پیشنهاد همکاری در برنامه ارایه گردد.

· درخواست برگزاری جلسه  برون بخشی از کار گروه سلامت و خانواده  استانداری پی گیری گردد.

· جلسهای تخصصی در کارگروه سلامت و خانواده استانداری برگزار و ضمن  بیان برنامه توسط بهزیستی،   وظایف دستگاههای همکار در برنامه  تشریح و توسط استانداری ابلاغ گردد.

· برنامه های مرتبط با آگاهی بخشی  و اطلاع رسانی به جامعه  در راستای اهداف  برنامه در قالب بنر های شهری، نشست ها تخصصی، مصاحبه های رسانه ای و استفاده از ظرفیت و فضای شبکه های اجتماعی  انجام پذیرد.

             

کد خبر 56732

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد