توانمند سازی جامعه هدف همواره از اهداف سازمان بهزیستی بوده است

در گام دوم برای بهزیستی؛ شفافیت تعریف شده است و آنچه که اکنون وجود دارد؛ حضور بهزیستی در مسیر شفافیت است .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان علیرضا ایزدپور از اهدف و رسالت های سازمان بهزیستی با روابط عمومی سخن گفت :

علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان سمنان  در ابتدای گفتگو اظهار داشت  :  فعالیت‌های بهزیستی در برنامه ششم توسعه نسبت به برنامه اول توسعه رشد ۹ برابری داشته  به نحوی که امروز به بیش از۱۸۰ ریز فعالیت رسیده است.

وی با اشاره به شعار  سال جاری بهزیستی کشور  اظهار داشت: به‌زیستن در گام دوم؛ شفافیت، توانمندسازی و ارتقای سلامت اجتماعی شعاری است که برای امسال در نظر گرفته شده بود و این شعار اشاره مستقیم به بیانیه گام دوم انقلاب دارد که توسط مقام معظم رهبری به عنوان یک تکلیف و یک هدف پیش روی تمام مدیران، دست‌اندرکاران، رسانه، مردم و حتی خانواده‌ها قرار گرفته است.

وی افزود: در بیانیه گام دوم خیلی از مسائلی که وجود دارد با وضعیت فعلی جامعه و به ویژه آنچه که ما در حیطه اجتماعی با آن روبه‌رو هستیم، وجود دارد.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: شاید در مجموعه بهزیستی در جایی که باید باشیم، نیستیم ولی باید پذیرفت ۲۰ فعالیت بهزیستی در سال ۵۸ به بیش از ۱۸۰ ریز فعالیت رسیده است و این مهم نشان از رشد ۹ برابری در فعالیت‌ها در برنامه ششم توسعه، نسبت به برنامه اول توسعه دارد.

ایزد پور  این افزایش را نشان افتخاری برای سازمان بهزیستی عنوان نموده و تصریح نمود : امید است با توجه مردم به این مساله، کیفیت را همانند کمیت افزایش داد تا فاصله بین بایدها و واقعیت‌ها کاهش پیدا نماید.

ایشان نیاز به انرژی برای تبدیل بایدها به واقعیت‌ها را لازم برشمرد و تصریح کرد: باید جایگاه واقعی خودمان را در سطح اجتماعی تشخیص داده و با توجه به توقعات مخاطبان به دنبال پیگیری تأمین منابع اعتباری و اجتماعی باشیم.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان یادآور شد: در گام دوم برای بهزیستی؛ شفافیت تعریف شده است و آنچه که اکنون وجود دارد؛ حضور بهزیستی در مسیر شفافیت است؛ از همین روی پرداخت‌های مستمری‌ها، پرداختی‌ها به مراکز  و قراردادها روی سایت بهزیستی وجود دارد و برای افراد ذی‌ربط کاملاً در دسترس است و این مساله نشان از توانمندی مجموعه دارد.

علیرضا ایزد پور با بیان این مهم که توانمندسازی جامعه هدف همواره یکی از اهدف حائز اهمیت در بهزیستی بوده است، خاطرنشان ساخت‌ : شفاف بودن نشانگر توانمندی یک دستگاه است، و امید است بتوان با ایجاد این توانمندی در مددجویان  آنان را در ادامه مسیر زندگی و انتخاب راه درست همراهی نمود.

مدیر کل بهزیستی استان سمنان در بخش دیگری از گفتگو اذعان داشت : به یاد داریم که معمار کبیر  انقلاب اسلامی، محرومین و طبقات فرودست جامعه را ولی نعمتان انقلاب نامیدند و گفتمان انقلاب را در راستای رفع ظلم و محرومیت و توجه به رفاه و معیشت این اقشار برنامه ریزی نمودند.

وی گفت : در راستای عملیاتی نمودن همین گفتمان بود که نهادهایی همچون بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام و سازمان بهزیستی به فرمان امام خمینی تأسیس گردیدند و در اولین سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به همت شهید دکتر فیاض‌بخش، سازمان بهزیستی از به هم پیوستن ۱۶ سازمان و نهاد مرتبط با جمعیت هدف بهزیستی، پایه‌ریزی شد.

ایزدپور اظهار داشت : در سال‌های پس از انقلاب اسلامی چه در دوران حیات گهربار امام و چه در سال‌های ولایت رهبری معظم انقلاب، به یمن هدایت‌گری و سیاست‌گذاری ایشان و به همت مدیران کوشا و ایثارگر که همیشه در خدمت محرومین و توانخواهان جامعه بوده‌اند امکانات، تسهیلات، اشتغال، رفاه و موقعیت اجتماعی زیادی برای این عزیزان ایجاد شده است.

مدیر کل بهزیستی استان سمنان گفت : اکنون هزاران فرد دارای معلولیت در کشور دارای مسکن شخصی هستند و بیشتر آنها با استفاده از مشارکت خیرین، تسهیلات ارزان قیمت و همت نهادهای حاکمیتی و کمک‌های بلاعوض بهزیستی ساخته شده است.

ایزدپور تصریح نمود : همچنین میزان مستمری‌های معلولین نسبت به گذشته، ده‌ها برابر افزایش داشته و اگر تورم ناشی از تحریم‌های ظالمانه در چند سال اخیر نبود، امروز یک رفاه نسبی برای مددجویان عزیزمان رقم زده شده بود.

وی گفت : در زمینه دسترس‌پذیری و مناسب‌سازی محیطی می‌توان گفت کمتر فرد دارای معلولیتی در جامعه‌ی امروز هست که به خاطر محدودیت مالی یا محیطی، از تحصیل بازبماند. بالعکس، صدها معلول بینایی، شنوایی، جسمی حرکتی و ذهنی، در سراسر استان و کشور در حال تحصیل و آموزش هستند. همچنین در حال حاضر، امکانات زیادی برای معلولین، بیماران روانی مزمن، کودکان اوتیسم و دیگر اقشار تحت پوشش بهزیستی، در استانها  فراهم آمده و صدها نفر از کودکان در معلولیت‌های مختلف در حال آموزش، تربیت، حرفه‌آموزی و توانبخشی هستند.

علیرضا ایزد پور بیان داشت : همچنین در بخش اشتغال، تحصیل، پرداخت شهریه‌های دانشگاهی مددجویان، پرداخت‌های بسیار گوناگون در زمینه‌های درمان، مراقبت در منزل، بیمه و اشتغال زنان سرپرست خانوار، تجهیزات کمک‌توانپزشکی، کمک‌های بلاعوض موردی به نیازمندان، سبد کالایی و غذایی، بهبود معتادان متجاهر یا خودمعرف، پیشرفت‌ها و دستاوردهای بهزیستی، در سراسر کشور و از جمله در استان سمنان بسیار ارزنده و چشمگیر است که به همت مدیران و مسؤولان نظام محقق شده است.

مدیر کل بهزیستی استان سمنان  در خاتمه با تشکر از اصحاب رسانه اظهار داشت: باز گو نمودن برنامه ها و معرفی خدمات بهزیستی به مدد اصحاب رسانه و اهالی خبر امکان‌پذیر است که در این برهه حساس زمانی که استکبار جهانی در حال تزریق روحیه یأس و نومیدی میان مردم است وظیفه ما بسیار خطیر است و شایسته می باشد در همه شهرستانهای استان  اطلاعات و برنامه‌های بهزیستی به نحو مقتضی با هماهنگی خبرنگاران به افکار عمومی انتقال داده شود تا مردم بدانند که خادمان آنها در سازمان بهزیستی چه وظایفی را بر عهده دارند و برای بالا بردن سطح امید و نشاط جامعه چه اقداماتی را انجام داده و می دهند.

کد خبر 52592

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد