دیدار مدیرکل بهزیستی با دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان

ایزدپور هدف از این دیدار را همکاری، تعامل و استفاده از ظرفیت های قانونی و اجرایی قوه قضائیه و علی الخصوص دادستانی استان در ارائه خدمات به جامعه هدف بیان داشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان علیرضا ایزدپور، مدیرکل با ابراهیی دادستان عمومی و انقلاب مرکز دیدار کرد.

در این دیدار ساره امیرجان معاون اجتماعی، احمد پیوندی معاون توانبخشی و مهدیه یحیایی کارشناس مناسب سازی استان مدیرکل بهزیستی را همراهی می کردند.

در ابتدای این دیدار علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان ضمن گرامیداشت یاد شهدا و امام و تبریک ایام الله دهه فجر از برنامه ریزی و فراهم شدن مقدمات این دیدار تقدیر و هدف از این دیدار را همکاری، تعامل و استفاده از ظرفیت های قانونی و اجرایی قوه قضائیه و علی الخصوص دادستانی استان در ارائه خدمات به جامعه هدف بیان داشتند.

وی در ادامه گزارشی از اهم اقدامات، فعالیت ها و وظایف سازمانی بهزیستی استان ارائه و ابراز داشتند : بهزیستی استان بیش از ۱۳ هزار معلول شناسایی شده را تحت حمایت دارد که از این تعداد قریب به  ۵ هزار نفر در قالب افراد دارای مشکلات جسمی و حرکتی هستند.

ایزدپور با اشاره به قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت در سال ۸۳ و بازنگری و اصلاح این قانون در سال ۹۷ و با نام قانون حمایت از افراد داری معلولیت، ظرفیت های اجرای این قانون و تاثیر آن در زندگی فردی و اجتماعی جامعه هدف را ماثر و با اهمیت خوانده و تصریح کردند : بمنظور اجرای تمامی فصول و ماده این قانون نیازمند اعتبار کلان است و این امر نیاز برنامه ریزی و تصمیمات کشوری است.

مدیرکل بهزیستی استان در ادامه سخنان خود به جایگاه مناسب سازی معابر و اماکن عمومی و ارتباط آن با حضور افراد دارای معلولیت، جانبازان، سالمندان و ... در جامعه اشاره و اجرای مناسب سازی را در سازمان بهزیستی به دو بخش مناسب سازی منازل و معابر عمومی بیان داشتند.

وی تعداد منازل مناسب سازی شده افراد تحت حمایت بهزیستی در ۹ ماهه سال جاری را ۲۰۰ مورد بیان و افزودند : در جشنواره شهید رجایی از ۱۰۰۰ امتیاز دستگاه های اجرایی ۵۰ امتیاز مختص مناسب سازی بوده که با پیگیری های انجام شده می توان گفت تا کنون ۵۰ درصد از دستگاه های اجرایی مناسب سازی را اجرایی و رعایت کرده اند که در این بخش بیشترین مشکل در دستگاه های اجرایی با زمان ساخت بالا و قدیمی است.

ایزدپور با اشاره به جمعیت ۷۰ هزار نفری سالمندان در استان و اجرایی شدن و رعایت تنها ۳۵ درصد از معابر و اماکن عمومی به مناسب سازی از خدمات و زحمات شهرداری در این بخش در چند سال اخیر تقدیر و اظهار داشتند : مناسب سازی تنها مختص افراد دارای معلولیت نیست و افراد همچون سالمندان، جانبازان و حتی مادر دارای فرزند با کالسه و ... نیز جزء جامعه هدف این موضوع قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی استان رویکرد سازمان بهزیستی در موضوع مناسب سازی را مخالف تجهیز و یا مناسب سازی مکانی خاص بمنظور استفاده افراد دارای معلولیت بیان و افزودند : رویکرد ما در سازمان بهزیستی مناسب سازی کلیه اماکن و فضا های عمومی بمنظور استفاده و حضور جامعه هدف در جامعه است، شهر مناسب معلولین شهریست که ایشان در جایجای آن حضور داشته و از کلیه خدمات عمومی بهره مند شوند.

وی یکی از مشکلات مناسب سازی را اجرای ناقص و عدم اجرای صیح آن توسط پیمانکاران بیان و ضمن تقدیر و تشکر از همراهی و وجود دغدغه بمنظور ارائه خدمات مطلوب به جامعه هدف بهزیستی در مجموعه قوه قضایه، خواستار استفاده از ظرفیت های این قوه در ارائه خدمات به جامعه هدف و اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت شدند.

ابراهیمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز در این دیدار ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و تقدیر از خدمات و زحمات بی چشم داشت مجموعه بهزیستی، ارائه خدمات توسط این اداره کل را مطلوب برشمرده و ابراز داشتند : آمادگی لازم بمنظور ورود و همکاری مجموعه قوه قضائیه با بهزیستی در ارائه خدمات به جامعه هدف مرتبط با دیگر دستگاه های اجرایی است.

وی در ادامه : تصویب قانون در موضوعی نشان از ایجاد دغدغه و حمایت قانون گذار از آن جامعه هدف است، با تصویب قانون، قانون گذار کار خود را کرده است و دیگر وظیفه اجرا آن با مجریان و پیگیری های قانونی اجرای آن با ما است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز با اشاره بر رعایت تکریم مددجویان در اجرای قوانین یکی از مهمترین کارها در رسیدگی و آشنایی با مشکلات جامعه هدف را دیدار با ایشان و بازدید میدانی بیان و تصریح کردند : در دیدار با افراد دارای معلولیت بی واسطه و مستقیم می توان شنوایی مشکلات و دغدغه های ایشان بود و در بازدید میدانی می توان به اجرای صحیح یا نا صحیح قانون نظارت داشت و کم و کاسی ها را مشاهده و پیگیری کرد.

وی یکی از راه های به نتیجه رسیدن قوانین و ارائه خدمات مطلوب را برگزاری جلسات مستمر و پیگیری های لازم آن بیان و خواستار مشخص شدن نوع و میزان همکاری هر دستگاه در کمیته های اجرایی و اقداماتی که چندین دستگاه متولی آن هستند شده و افزودند : در برخی موارد جایگاه و میزان مشخصی از وظایف دستگاه در اجرای قوانین نشده است و این امر باعث عدم تحقق اهداف در برخی موارد شده است.

در بخش دوم این دیدار علیرضا ایزدپور اشاره ی به قانون حمایت از اطفال که تهیه و تدوین سال ۹۹ توسط سازمان بهزیستی کشور است داشته و لزوم برگزاری جلسات مستمر با دستگاههای مرتبط با این قانون شده و خبر از همکاری با استانداری در اجرای این قانون دادند.

وی در خصوص آشنایی دیگر دستگاه های با این قانون گفت : قانون حمایت از اطفال از طریق مکاتبه در اختیار دستگاه های اجرایی قرار گرفته شده است.

ایزدپور یکی از مشکلات ارائه خدمات به جامعه هدف این قانون را غیر ایرانی بودن برخی از اطفال در کشور بیان و خواستار بازنگری و یا اصلاح مفاد این قانون شده تا بتوان به کلیه کودکان در معرض آسیب یا آسیب دیده ارائه خدمت داشت.

ابراهیمی دادستان عمومی استان در خصوص قانون حمایت از اطفال گفت : قانو گذاری در این بخش وظایفی را نیز برای قوه قضائیه گاشته است و ما نیز بدنبال اجرای این قانون هستیم و این امر نیازمند برگزاری جلسات مستمر است.

وی با اشاره به عدم ارائه خدمات به کودکان غیر ایرانی گفتند : در کنوانسیون جهانی که ایران نیز آن را قبول و موظف به اجرای آن است در ارائه خدمات به کودکان نوع تابعیت یا جنسیت قید نشده است و این موضوع باید پیگیری و به سر انجام برسد.

ابراهیمی ضمن تقدیر وتشکر مجدد از خدمات و گزارشات ارائه شده توسط مدیرکل و معاونین بهزیستی استان، خواستار در اختیار قراردادن گزارشات و مستندات بهزیستی در دو بخش قانون حمایت از افراد دارای معلولیت و قانون حمایت از اطفال به دادستانی شدند.

در این جلسه احمد پیوندی، ساره امیرجان و مهدیه یحیایی، معاون توانبخشی، معاون اجتماعی و کارشناس مناسب سازی استان، گزارشی از اقدامات و فعالیت های اجرای و مسائل و مشکلات حوزه کاری خود داشته داشته و پاسخگوی سوالات مطرح شده توسط دادستان نیز بودند.

در پایان این دیدار با پیشنهاد بهزیستی استان مقرر گردید یک کارشناس و رابط از قوه قضائیه در جلسات مناسب سازی استان نیز شرکت کرده و در چند روز آینده دیداری دادستان استان با دو تن از مددجویان تحت حمایت داشته و بازدید میدانی از مناسب سازی معابر عمومی نیز با همراهی مدیرکل بهزیستی استان داشته باشند.

کد خبر 51945

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد