مساعدت بیش از ۱۲۰ میلیارد ریالی خیرین استان به بهزیستی در شش ماهه نخست سال

نشست جمعی از خیرین استان با مدیرکل و معاونین بهزیستی استان سمنان

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان، نشست جمعی از خیرین استان با محوریت بیان مشکلات جامعه هدف ویژه مربوط به افراد درگیر بیماری اعتیاد بمنظور جلب و حمایت خیرین در ستاد استان برگزار شد.

علیرضا ایزدپور مدیرکل، رعنا سورمه معاون مشارکت های مردمی، حسین نوحی معاون پشتیبانی و منابع انسانی و انسیه ایمانی معاون پیشگیری بهزیستی استان میزبان خیرین در اداره کل بودند.

علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان سمنان در ابتدا این جلسه ضمن خیرمقدم به خیرین ایشان را دو بال خدمت رسانی بهزیستی به جامعه هدف توصیف و ابراز داشتند : سازمان بهزیستی بدون حضور خیرین هیچگاه موفق به ارائه خدمات مطلوب به جامعه هدف خود نخواهد بود و خواستار مشارکت خیرین در کلیه بخش های بهزیستی و به ویژه در امر اعتیاد شده و تاکید بر این موضوع که نجات یک انسان درگیر با اعتیاد نجات جامعه و خدمت به خود و خانواده خویش است.

ایشان با اشاره به آمارتحت حمایت داشتن سیزده هزار و ۲۲۷ نفری معلولین شناسایی شده استان در قالب چهار هزار و ۷۹۶ نفر جسمی، ۶۲۴ نفر صوت و گفتار، یک هزار و ۸۷۷ نفر شنوایی، یک هزار و ۴۹۵ نفر روان، دو هزار و ۸۰۷ و یک هزار و ۶۴۸ بینایی افزودند : اداره کل بهزیستی استان هم اکنون ۱۰ مرکز سرپایی اعتیاد، ۱۲ کمپ ترک اعتیاد، یک مرکز جامع و بازتوانی اعتیاد و ۲ مرکز کاهش آسیب را تحت نظارت دارد.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان اهم  فعالیت های دفتر مشارکت های مردمی بهزیستی استان را اجرای برنامه های دهه ولایت، اجرای طرح مشارکت در صندوق سرمایه گذاری یکم نیکوکاری آگاه، اجرای طرح حامی، طرح داوطلبین، طرح موبایل پیمنت، اجرای طرح لبخند مهربانی عیدانه، اجرای طرح پویش مشق مهر، اجرای کمپین پوشاک زمستانه اذعان و اظهار داشتند : یکی از پویش های برگزار شده توسط سازمان بهزیستی کشور پویش پازل همدلی بود که این طرح در ادامه پویش ایران همدل و در فراخوان عمومی جهت تهیه و توزیع پکیج لوازم التحریر و کیف مدرسه جهت ارائه به محصلین تحت پوشش بهزیستی کل کشور، پویش پازل همدلی با شعار " قطعه قطعه جمع گردد همدلی معنا شود " در قالب طراحی و ساخت پازل با طرح و نقشه ایران همزمان با سراسر کشور در استان سمنان نیز برگزار گردید.

ایشان در ادامه توضیحات خود در خصوص پویش پازل همدلی گفت :  در پویش مذکور که  به منظور جلب مشارکتهای مردمی جهت تکمیل قطعات پازل انجام گرفت،   این استان موفق به خرید تعداد ۵۴۱۵ قطعه از قطعات پازل شد. با عنایت به میزان مشارکت استان در طرح، تعداد ۸۰۰ کوله به استان اختصاص داده شد که مشتمل بر  ۱۷۰ عدد کوله در مقطع تحصیلی متوسطه دخترانه، ۱۵۰ عدد کوله در مقطع تحصیلی متوسطه پسرانه، ۱۱۰ عدد مقطع اول تا سوم ابتدائی دخترانه، ۱۸۰ عدد مقطع اول تا سوم ابتدائی پسرانه، ۹۰ عدد مقطع تحصیلی چهارم تا ششم دخترانه و ۱۰۰ عدد مقطع تحصیلی چهارم تا ششم پسرانه بود که به میزان مشارکت هر شهرستان در پویش کوله های لوازم التحریر مورد توزیع قرار گرفت.  

ایزدپور میزان مساعدت و همراهی خیرین در سال گذشته را در قالب مشارکت نقدی ۴۳/۸۵۳/۸۴۵/۳۳۵ ریال، غیر نقدی ۱۵۸/۹۸۶/۳۳۳/۱۹۵، خدماتی ۵/۷۶۳/۶۸۹/۰۰۰ ریال و در مجموع ۲۰۸/۶۰۳/۸۶۷/۵۳۰ ریال اعلام، که این مبالغ با نظارت دقیق در بین مددجویان و جامعه هدف توزیع شده است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان میزان جذب و جلب فطریه در ماه مبارک رمضان امسال را ۲/۸۸۸/۰۵۴/۷۵۰ ریال بیان و میزان مساعدت و همراهی خیرین در شش ماهه ابتدای سال را نیز در قالب مشارکت نقدی ۴۴/۵۴۸/۹۷۳/۳۱۵ ریال، غیر نقدی۷۲/۹۸۵/۴۸۰/۱۶۶، خدماتی۳/۴۰۵/۱۷۳/۶۱۴  ریال و به مجموع ۱۲۰/۹۳۹/۶۲۷/۰۹۵ ریال اظهار داشتند.

ایشان در پایان سخنان خویش ضمن تقدیر و تشکر مجدد از خیرین استان و حسن اعتماد ایشان به مجموعه بهزیستی خواستار مشارکت بیش از پیش ایشان در موضوع کاهش و درمان اعتیاد شدند تا بتوان با استفاده از ظرفیت خیرین مقدمات توانمند سازی بیماران درگیر اعتیاد و حفظ صیانت از کانون خانواده ایشان فراهم و گام های موثری در بازگشت این افراد به جامعه و عدم برگشت پذیری آنان به دام اعتیاد را فراهم شود.

کد خبر 46564

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد