حسن دهقانی ،مجوز راهیابی  به بازیهای آسیایی هانگژو چین را بدست آورد

حسن دهقانی ، از ورزشکاران و افتخارآفرینان ورزش معلولین استان با شکستن رکورد کشوری رشته دومیدانی ماده ی پرتاب وزنه ، مجوز راهیابی به بازیهای آسیایی هانگژو چین را بدست آورد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان هرمزگان ؛ با حضور مسئولین استان ، "حسن دهقانی و پرویز خادمی" از افتخار آفرینان ورزش معلولین استان در میان استقبال گرم  احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و رییس هیات جانبازان و معلولین استان ، رفعت ایرانپور معاون امور توانبخشی بهزیستی هرمزگان و نرگس شازهی رییس اداره بهزیستی شهرستان میناب  وارد فرودگاه بندرعباس شدند.
احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و رییس هیات جانبازان و معلولین استان در این مراسم با تجلیل از افتخار آفرینی "حسن دهقانی" در کسب مجوز راهیابی بازیهای آسیایی هانگژو چین و شکستن رکورد کشوری رشته دومیدانی ماده ی پرتاب وزنه ، این دستاورد ارزشمند را برگ زرین دیگری در کارنامه پرافتخار این قهرمان جهانی و ورزش معلولین استان قلمداد کرد و در خصوص درخواست معاون توانبخشی بهزیستی استان مبنی بر پیگیری خواسته های به حق معلولان استان به ویژه توانخواهان خسارت دیده از زلزله اخیر در بخش فین و رضوان قول مساعدت فوری داد.
رفعت ایرانپور معاون توانبخشی بهزیستی استان نیز حسن دهقانی را الگوی ورزش معلولین استان برشمرد و در خصوص حمایت های بیشتر از پیش از این قهرمان و دیگر توانخواهان و ورزشکاران اعلام آمادگی کرد.
نرگس شازهی رییس بهزیستی میناب نیز با تقدیر از تلاش پرویز خادمی و تشویق به تلاش مضاعف جهت کسب مقام در مسابقات بعدی، همت و کوشش حسن دهقانی را ستودنی دانست، و وی را شایسته رسیدن به این جایگاه در عرصه ورزش معلولین استان و کشور داشت.

حسن دهقانی متولد1مهرماه1366 روستای بازیاری شهرستان میناب دارنده طلای جهان در کشور چک در پرتاب نیزه ،نایب قهرمان بازی های اقیانوسیه در کشور تونس در پرتاب وزنه ،دارنده برنز جهان در جمهوری چک در پرتاب وزنه و کسب مقام چهارم در پرتاب دیسک در همین کشور و همین سال می باشد.
کسب برنزجهان داخل سالن در ماده پرتاب وزنه در کشور سوئد،کسب مقام چهارم پرتاب وزنه جهانی در جنوا کشور ایتالیا،کسب مقام نهم بزرگسالان و سوم جوانان دنیا در کشور سوئد نیز بخشی از افتخارات این ورزشکار مینابی است.

وی نایب قهرمان بازیهای آسیائی المپیک در اینچوان کشور کره جنوبی است که در سطح کشور بیش از بیست مدال در کلکسیون خود گنجانده است.

کد خبر 46520

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد