حمایت از یک هزار و ۴۱۳ خانواده تحت پوشش توسط معاونت اجتماعی

گزارشی از اهم فعالیت های این معاونت اجتماعی در شش ماهه نخست سال

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان ساره امیرجان معاون امور اجتماعی اداره کل گزارشی از اهم فعالیت های این معاونت در شش ماهه نخست سال ارائه کرد.

امیرجان در ابتدا ضمن معرفی معاونت اجتماعی بهزیستی استان به تفکیک دفتر توانمند سازی خانواده و زنان، دفتر امور کودکان و نوجوانان و دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی ابراز داشتند : معاونت اجتماعی بهزیستی استان با دارا بودن ۶ کارشناس ستادی و  ۶۱ کارشناس شهرستانی در حوزه کاری شبه خانواده، توانمند سازی زنان سرپرست خانوار و مراکز امور آسیب دیدگان اجتماعی و مددکاران مراکز تامین و توسعه در حال ارائه خدمات به جامعه هدف خود می باشد.

وی در ادامه تعداد خانواده های تحت حمایت را یک هزار و ۴۱۳ نفر بیان وتعداد افراد تحت پوشش بیمه اجتماعی شهری زنان و سرپرست خانوار را ۶۰۲ اذعان و افزودند : در شش ماهه اول امسال در خانه امن و سلامت به ترتیب ۱۹ و ۸ نفر و در مراکز کودکان خیابانی دولتی و غیر دولتی ۲۰ و ۷۵ نفر از خدمات تخصصی بهزیستی بهره مند شده اند.

امیرجان اهم خدمات مرکز مداخله در بحران را پاسخگویی به پنج هزار و ۵۰۵ تماس با خط ۱۲۳ با آمار ۸۶۱ تماس مرتبط ، ۶۴۹ خدمت توسط تیم سیار اورژانس و تعداد افراد خدمت گیرنده در مرکز مداخله در بحران های اجتماعی را ۲۰۴ نفر بیان و ابراز داشتند : هدف معاونت اجتماعی ادره کل بهزیستی استان و مراکز تحت نظارت اجرای فعالیت های تخصصی در موضوع آسیب های اجتماعی و افراد آسیب دیده اجتماعی است تا بتوان این آسیب ها را به کمترین میزان کاهش و افراد آسیب دیده به خانواده های زیستی خود بازگردانه شودند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان تعداد خانه های نگهداری شبانه روزی کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بد سرپرست تحت نظارت بهزیستی استان را ۱۱ خانه بیان که در این مراکز تعداد ۱۸۳ کودک تحت حمایت های مراقبتی و آموزشی می باشند.

وی در پایان ضمن بیان این مطلب که ۸۹ نفر از افراد تحت حمایت دفتر کودکان و نوجوانان امداد بگیر هستند، تعداد کودکان واگذار شده به خانواده های متقاضی فرزند پذیری را ۶ کودک بیان و اظهار داشتند : تحقق اهداف و رسیدن به برنامه های پیش بینی شده در سایه همدلی و همراهی کلیه افراد شاغل در مجموعه محقق می شود و جا دارد در این فرصت از کلیه پرسنل ستادی و شهرستانی شاغل در معاونت اجتماعی از همدلی و همراهی ایشان تقدیر و تشکر کرد.  

کد خبر 45999

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد