برگزاری جلسه کمیته پدافند غیرعامل و مدیریت بحران بهزیستی استان سمنان

جلسه کمیته پدافند غیرعامل ومدیریت بحران باحضورمدیرکل بهزیستی استان سمنان و دبیرکمیته پدافندغیرعامل ومدیریت بحران و باحضور معاونت های تخصصی و کارشناسان مربوطه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی سمنان کمیته پدافند غیرعامل بهزیستی استان با حضور مدیرکل و اعضاء در محل سالن شهید فیاض بخش ستاد برگزار شد .

علیرضا ایزدپور مدیر کل بهزیستی استان سمنان در ابتدای این جلسه با اشاره به فعال سازی جلسات مدیریت بحران در شهرستان ها و تعاملات بین بهزیستی استان و سایر ارگان های مرتبط گفت : برگزاری دوره های آموزشی یکی از مهمترین را ه های ارتقاء سطح آگاهی نسبت به موضوع پدافن غیرعامل است و  در طی سال جاری این امر یکی از اولویت های بهزیستی بوده است .

ایزدپور در ادامه افزود : هر اقدام موثر که موجب کاهش آسیب پذیری نیروی انسانی، ساختمان ها، تاسیسات، تجهیزات، اسناد و شریان های کشور در مقابل عملیات خصمانه و مخرب دشمن گردد، پدافند غیرعامل خوانده می شود. به بیان ساده تر پدافند غیرعامل ، مجموعه اقداماتی است که انجام می شود تا در صورت بروز آسیب ، خسارات احتمالی به حداقل میزان خود برسد. هدف از اجرای طرحهای پدافند غیرعامل کاستن از آسیب پذیری نیروی انسانی و تجهیزات حیاتی و حساس و مهم کشور علی رغم حمالت خصمانه و مخرب دشمن و استمرار فعالیتها و خدمات زیر بنایی و تامین نیازهای حیاتی و تداوم اداره کشور در شرایط بحرانی ناشی از جنگ است.

ایزدپور در ادامه به تشریح قانون مدیریت بحران و دستورالعمل ها و آیین نامه های مرتبط اشاره کرده و تاکید بر این موضوع که کلیه حوزه ها این قوانین و دستورالعمل ها را مورد توجه قرار داده و اهتمام لازم در اجرایی شدن آنها صورت گیرد تصریح کردند : یکی از اهداف پدافند غیر عامل ارتقاء بازدارندگی مؤثر و کسب امنیت پایدار در توسعه کشور در برابر تهدیدات دشمنان است و باید در تولید علم ودانش، فرهنگ سازی و تبدیل آن به معارف و باور عمومی نهایت سعی و تلاش خود را داشته باشیم.

وی ضمن تاکید بر اجرای برنامه های هفته پدافند غیر عامل اذعان داشت : با توجه به تجربه سیل، بارندگی و زلزله در سالهای گذشته لازم است با اتخاذ تمهیدات لازم در خصوص تشکیل تیم های مدیریت بحران، پیش بینی جهت جبران خسارات احتمالی و استفاده از ظرفیت خیرین و مراکز غیردولتی اقداماتی شایسته انجام گیرد.

در ادامه  این جلسه گزارشی از عملکرد دبیرخانه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران تشریح و عملکرد هر یک از کارگروه ها در حوزه آموزش و پژوهش، سایبری و فناوری اطلاعات، امنیت و مدیریت بحران مورد ارزیابی قرار گرفت .

کد خبر 45529

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد