دیدار جمعی از نخبگان پیشکسوت با نماینده ولی فقیه در استان گیلان

صبح روز هفدهم مهر ماه در پایان هفته تکریم و منزلت سالمندان و به مناسبت گرامیداشت این ایام ، در  آغازین روزهای  ماه ربیع الاول جمعی از نخبگان پیشکسوت عرصه های گوناگون علمی ، ادبی ، کارآفرینی ، امور خیریه و بازنشستگان ادارات استان در معیت دکتر حسین نحوی نژاد مدیر کل بهزیستی  و دبیر شورای ساماندهی سالمندان استان با حضرت آیت الله  فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت در محل مصلی این شهر دیدار کردند.

در این نشست صمیمی ابتدا دکتر نحوی نژاد ، شرح مختصری از سیمای سالمندی استان بعنوان سالمندترین خطه کشور ارائه نمود و ضمن اشاره به درصد جمعیت سالمندان استان که مرزهای ۱۴ %  را پشت سر گذاشته است در قیاس با ۱۰% جمعیت سالمندی در کشور ، شهرستانهای شرقی استان را در این زمینه حائز رتبه های نخست کشوری عنوان کرد و این پدیده را متاثر از فاکتورهای متعدد از جمله  افزایش امید به زندگی در نتیجه ارتقای سطح بهداشت و سلامت جامعه از سویی و  کاهش نرخ باروری در استان تلقی نمود. 

 در ادامه نخبگان پیشکسوت هر یک در خصوص فعالیتهای فعلی و تجارب ارزشمند خود در عرصه های گوناگون با نماینده محترم ولی فقیه گفتگو کردند.

سپس  آیه الله فلاحتی ضمن اشاره به یکی از آیات سوره مبارکه اسراء ، به بازگشت نیکی و بدی اعمال انسان به خود وی اشاره نمود و به نخبگان حاضر در جلسه به واسطه عزم و شور و شوق انتقال تجارب خود به سایرین تبریک گفت. 
همچنین افزایش متوسط سن در ایران را بعنوان فرصت و تهدید توامان تلقی و ضمن تحسین ارتقای سطح بهداشت جامعه ، سیاست های سنوات گذشته  مبنی بر کنترل جمعیت را نکوهش کرد
وی در ادامه لزوم ترویج فرهنگ فرزندآوری را در راستای نیل به جامعه ای با نشاط تر مورد تاکید قرار داد.

کد خبر 44357

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد