وجود ۱۱۰۲ سالمند مجهول الهویه در مراکز شبانه روزی تهران

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران درباره اقدامات انجام شده توسط بهزیستی در مراکز نگهداری سالمندان اظهار کرد: توزیع لوازم بهداشتی پزشکی در مراکز، ضدعفونی کردن مراکز، اجرای طرح تب سنجی و سنجش میزان اکسیژن و...، اقدامات رعایت قرنطینه در مراکز مبتلا، برگزاری جلسات آموزشی برای نیروهای مراقب سالمندان و مسئولین فنی مراکز توسط شهرستان و ادارات بهداشت، توزیع بروشور و... از جمله اقداماتی است که با شیوع کرونا در مراکز شبانه روزی نگهداری از سالمندان انجام شده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سید احمد خادم افزود: همچنین ابلاغ دستورالعمل های مربوط به شهرستان ها و مراکز، مکاتبه با معاونت بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی درباره تزریق واکسن کرونا و ارسال مشخصات سالمندان، هماهنگی و نظارت شهرستان‌ها با ادارات بهداشت در زمان تزریق واکسن کرونا، توزیع کمک موردی در مراکز و توزیع کمک موردی به خانواده های آسیب دیده از دیگر اقدامات بهزیستی در سال های ۹۹ و ۱۴۰۰ بوده است.

خادم در رابطه با واکسیناسیون سالمندان گفت: واکسیناسیون سالمندان در دو مرحله انجام شده که در مرحله اول ۴هزار و ۳۵۴ نفر از سالمندان و همچنین ۲ هزار و ۶۳۱ نفر از پرسنل واکسینه شده‌اند و در مرحله دوم تعداد ۳ هزار و ۹۷۱ نفر از سالمندان و ۲ هزار و ۱۸۷ نفر از پرسنل واکسینه شده‌اند و در مجموع تعداد ۶ هزار و ۱۵۷ نفر واکسینه شده‌اند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران ادامه داد:از ابتدای سال ۹۹ در مراکز نگهداری سالمندان ۱۸۰ مورد فوتی داشته ایم که از این آمار تعداد ۱۶۱ نفر در ۷۶ مرکز شبانه روزی سالمندان استان تهران به دلیل کرونا جان خود را از دست داده اند.

وی همچنین مطرح کرد:در مراکز شبانه روزی ۴ هزار و ۵۵۴ سالمند نگهداری می شوند که از این تعداد ۲ هزار و ۶۹۷ نفر خانم‌ها و ۱ هزار و ۸۵۷ نفر را آقا هستند.

خادم گفت: تعداد ۳ هزار و ۴۵۲ سالمندی که در مراکز شبانه روزی نگهداری می شوند دارای خانواده هستند و تعداد  هزار و ۱۰۲ خدمت گیرنده مجهول الهویه نیز داریم لازم. به ذکر است که تعداد ۲۲۱ سالمند نیز در ۶ مراکز روزانه ما جزء خدمت گیرندگان به حساب می آیند.

خادم گفت: در مجموع تعداد ۸۶ هزار و ۶۰۷ نفر سالمند در استان تهران داریم که از این میزان ۲۴ هزار و ۴۵۱ نفر دارای پرونده توانبخشی هستند.

کد خبر 43987

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد