همزمان با دومین روز از هفته بهزیستی طرح مانا در استان سمنان افتتاح شد

آموزش تسهیل‌گران، اجرای فرایند یادگیری مشارکتی نوجوانان، حمایت‌یابی و پشتیبانی از اقدامات مشارکتی نوجوانان چهار گام اساسی در اجرای طرح مانا محسوب می شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان سمنان در دومین روز از هفته بهزیستی و چهل و یکمین سالروز تاسیس سازمان بهزیستی کشور با حضور علیرضا ایزدپور مدیر کل بهزیستی استان سمنان  و انسیه ایمانی معاون توسعه  پیشگیری  و کارشناس اداره کل بهزیستی استان سمنان  طرح مشارکت مانا در  بصورت ویدئو کنفرانس افتتاح  و پایلوت در شهرستان دامغان  آغاز شد.

علیرضا ایزدپور در ابتدا ضمن تبریک هفته بهزیستی از تلاش و زحمات کارکنان وعلی الخصوص در اجرای طرح مانا تقدیر و تشکر کرد.

ایزدپور در توضیحات طرح مانا بیان داشت: این طرح کاملاً به‌صورت کارگاهی و عملی و در ۱۳ جلسه طراحی‌شده و از اول تیر ماه سالجاری  تا پایان تابستان در پایگاه‌های سلامت اجتماعی استان اجرا می‌شود، در سال جاری طرح در ۸ پایگاه سطح شهرستان استان با همکاری  ۱۷ گروه از نوجوانان ساکن در محلات کم برخوردار و آسیب پذیر و با همکاری ۱۷ تسهیل‌گر  اجرا می‌شود.

مدیر کل جامعه هدف این طرح  را نوجوانان دختر و پسر در دامنه سنی ۱۵ تا ۱۸ سال معرفی کرد که  با توجه به محدوده سنی گروه‌هایی که درگیر خواهند شد تبدیل چالش‌ها و تهدیدات دوره بلوغ به فرصت و تقویت مهارت‌های ارتباطی و کارگروهی حائز اهمیت است.
ایزدپور ادامه داد:چهار گام اساسی  در اجرای این طرح  آموزش تسهیل‌گران، اجرای فرایند یادگیری مشارکتی نوجوانان، حمایت‌یابی و پشتیبانی از اقدامات مشارکتی نوجوانان  می باشند و هدف از آن مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران (مانا) به‌منظور پیشگیری از آسیب‌های فردی و اجتماعی و  ارتقاء مهارت‌ها و ظرفیت‌های کار گروهی و مشارکتی نوجوانان و همچنین تقویت ارتباطات سالم میان آن‌ها است.
 مدیر کل بهزیستی استان سمنان بیان داشت:در این طرح مشارکت‌جویی به‌عنوان کلید پیشگیری در نظر گرفته‌ شده است چراکه مشارکت‌جویی موجب ارتقاء سطح سرمایه اجتماعی شده و درنهایت به‌عنوان عامل محافظ و پیشگیرانه از بروز آسیب‌های اجتماعی عمل می‌کند.
 مدیر کل در پایان اظهار امیدواری کرد: با اجرای بهتر این طرح انشالله شامل ارتقای توانمندی‌های نوجوانان در زمینه شیوه‌های همیاری اجتماعی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ایجاد و توسعه ظرفیت‌های مشارکت نوجوانان در مؤسسات خصوصی (پایگاه‌های سلامت اجتماعی) و در تحقق بهینه اهداف عالی سازمان بهزیستی کشور می باشیم.

کد خبر 39761

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد