دیدار مدیر کل  و معاونین اداره کل بهزیستی استان سمنان با نماینده ولی فقیه در استان سمنان

خدمت به محرومین از سفارشهای اهلبیت علیه السلام در دین مبین اسلام و افرادی که در سازمان بهزیستی توفیق خدمت به ایتام و محرومین و سالمندان و نیازمندان را دارند مصداق بارز بهره مندی از این فضیلت است.

 به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان سمنان در اولین روز از هفته بهزیستی و در چهل و یکمین سالروز تاسیس سازمان بهزیستی کشور مدیر کل  و معاونین اداره کل بهزیستی استان سمنان
باآیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان دیدار داشتند.

آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه  و امام جمعه شهرستان سمنان  هفته بهزیستی  را به مدیر کل و کارکنان اداره کل بهزیستی استان سمنان تبریک گفت.

آیت الله شاهچراغی  پیشاپیش فرارسیدن اعیاد قربان و غدیر را تبریک گفتند  و این اعیاد را یاد آور توجه و محبت اهلبیت علیهم السلام در دلهای مسلمین دانست و بیان داشت: ایشان خدمت در بهزیستی را خدمتی ارزنده و افضل خدمات دانستند چرا که خدمت به محرومین  از سفارشهای اهلبیت علیه السلام در دین مبین اسلام است و افرادی که در سازمان بهزیستی توفیق خدمت به ایتام و محرومین و سالمندان و نیازمندان را دارند مصداق بارز بهره مندی از این فضیلت دانستند.

آیت الله شاهچراغی در ادامه بالاترین خدمت را خدمت برای خدا دانستند که مبتنی بر رضایت خداوند در همه امور است. ایشان برای کارکنان خدوم بهزیستی آرزوی سلامتی و توفیق بهره مندی از مباهات الهی دانستند و مددجویان  جامعه هدف بهزیستی را واسه فیض الهی  و پر و بال  تعالی و پیشرفت در مسیر رضایت حق تعالی دانستند.

علیرضا ایزدپور مدیر کل بهزیستی استان سمنان  در ابتدا  یاد امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب اسلامی و علی الخصوص یاد شهید گرانقدر شهید دکتر محمد علی فیاض بخش  را گرامی داشت.

ایزدپور سپس گزارشی از عملکرد اداره کل بهزیستی استان سمنان در سال ۹۹ داد و در ادامه نسبت به ارائه عملکرد یکساله اداره کل در سال ۹۹ افزود:در سال ۹۹ مجموع افراد استان تحت پوشش بهزیستی ۲۷۱۵۲  نفر بودند که از این میان اعضای خانوار مددجویان تحت پوشش ۱۰۹۳۷ نفر  و آمار مددجوی اصلی تحت پوشش به ترتیب در دو بخش اجتماعی و توانبخشی شامل ۳۱۶۹ و ۱۳۰۴۶  نفر و  تعداد خدمت گیرندگان مستمری بگیر ۹۷۹۶ نفر می باشند.

علیرضا ایزدپور سپس گفت: اداره کل بهزیستی استان  سال ۱۳۹۹ با توجه به شرایط کرونا و در راستای ارائه  خدمات به جامعه هدف بهزیستی با سختی هایی مواجه بود ولی در حد توان در ارائه خدمات بهینه به جامعه هدف از هیچ تلاشی فروگذار نبود .

مدیر کل بهزیستی استان سمنان  اقدامات شاخص اخیر  اداره کل بهزیستی استان سمنان را  راه اندازی ۲۱ مرکز خدمات بهزیستی (مثبت زندگی) و افتتاح آن توسط رئیس جمهور، راه اندازی مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان دراستان /شهرستان گرمسار، راه اندازی سامانه نظارت مردمی بر عملکرد سازمان بهزیستی به شماره تلفن ۱۴۸۲ (سامانه دیده بان)، دانست و در ادامه از فرآیند الکترونیکی شدن فرآیند صدور مجوز خیریه ها، مراکز  و موسسات غیر دولتی همکار خبر داد.

ایزدپور سپس از افزایش  سرانه  مستمری مددجویان و معلولان از محل اعتبارات سازمان بهزیستی کشور و سازمان هدفمندی با توجه به بعد خانوار از پرداخت مستمری ۳۵۰ هزارتومان الی یک میلیون و ۱۰۰ هزارتومان سخن گفت که مستمری  یک نفره 350 هزارتومان، ۲ نفره:۵۰۰ هزارتومان،۳ نفره:۷۰۰ هزارتومان،۴ نفره:۹۰۰ هزارتومان،۵ نفره:۱میلیون و صد هزارتومان خبرداد.

مدیر کل در ادامه از  اجرای طرح پازل همدلی (بزرگترین پازل جهان) جهت کمک به تهیه نوشت افزار برای دانش آموزان تحت پوشش، ابتکار در توزیع تبلت بین فرزندان دانش آموز تحت پوشش اداره کل با رعایت کرامت انسانی مددجویان، نظارت مستمر و آنلاین بر مراکز سازمان بهزیستی، اجرای قرنطینه به موقع و اقدامات حمایتی و آموزشی جهت مقابله با گسترش بیماری کرونا در مراکز نگهداری سالمندان، معلولان، فرزندان بهزیستی، افراد مبتلا به اعتیاد و آسیب دیدگان اجتماعی از دیگر خدمات مهم اداره کل بهزیستی استان سمنان در سال ۱۳۹۹ معرفی کرد.

مدیر کل در ادامه سخنان همچنین از افزایش کمک هزینه حق پرستاری از ۳۶۰ هزار تومان به ۶۱۰ هزار تومان از بهمن ماه سال ۹۹ و تهیه و تحویل ۱۵ دستگاه اکسیزن ساز مراکز شبانه روزی توانبخشی هر کدام به مبلغ ۳۵ میلیون تومان  سخن گفت و در ایام کرونا در راستای پیشگیری و یکی از اهداف این سازمان  کل واجدین شرایط مقیم مرکزشبانه روز ۵۹۵ نفر واکسن کرونا دریافت کردند و بیان داشت: در مراکز تحت نظارت  خدمات حمایتی و مراقبتی با رعایت پروتکل های بهداشتی  به جامعه هدف ارائه می شود.   

 

کد خبر 39626

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد