تشریح برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر استان قم

استفاده از ظرفیتهای فضای مجازی و اطلاع رسانی و آگاهسازی حداکثری اولویت برنامه های هفته مبارزه مواد مخدر .

دکتر مهدی پهلوانی مدیر کل بهزیستی استان قم و رئیس کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم ضمن تشریح برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر با اشاره به شرایط خاص امسال به لحاظ شیوع بیماری کرونا و محدودیت تجمعات، استفاده از ظرفیت فضای مجازی و صداوسیما استان را اولویت برنامه های این هفته برشمرد و افزود طبق مصوبات کمیته، دستگاههای عضو موظف به استفاده حداکثری از امکانات خود در زمینه آگاهسازی هستند.

مدیر کل بهزیستی قم برگزاری کارگاههای آموزشی حضوری و غیرحضوری آگاهسازی ویژه کارکنان برخی ادارات مانند سازمان زندانها ، خانواده زندانیان ، رانندگان ، کارگران برخی کارخانجات ، سربازان مقیم پادگان ها ، اجرای جنگ های شادی در محیط های روباز و تهیه محتواهای پیشگیرانه و توزیع از طریق فضای مجازی ، برگزاری نمایشگاه مجازی پیشگیری از اعتیاد ، ارتباطات رسانه ای ، حضور کارشناسان در برنامه های رسانه های استانی خصوصا شبکه نور ، استفاده از ظرفیت بسیج در زمینه آگاهسازی و ... را ازجمله برنامه های این هفته برشمرد و خواستار همکاری اصحاب رسانه در این زمینه شد .

رئیس کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم با اشاره به برگزاری فراخوان مرکز جامع درمان و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد مبتنی بر درمان افزود: فراخوان این مرکز صادر شده و با انتخاب موسسات یا افراد حقیقی متقاضی تا هفته دولت اولین مرکز در استان قم راه اندازی خواهد شد .

پهلوانی افزود: در این مرکز مداخلات سم‌زدایی و پرهیزمدار با استفاده از رویکردهای درمان و بازتوانی اعتیاد انجام می گردد و رفع چالش‌های خانوادگی و اجتماعی بیمار، مداومت بر مراقبت از بیمار، مداخلات روانی، اجتماعی و توانمندسازی شغلی در این مراکز برای افراد معتاد و خانواده آنها در نظر گرفته می‌شود.


 

کد خبر 18748

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد