رشد ۱۳۰ درصدی جلب مشارکت‌های مردمی در قم

ایسنا/قم مشارکت‌های مردمی توسط سازمان بهزیستی استان بر اساس نیازسنجی جامعه هدف توسط مددکاران در حیطه‌های مختلف؛ مسکن، اشتغال، توانبخشی معلولین، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی جذب می‌شود.

۳۵ هزار نفر در استان قم تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند که از این تعداد ۲۳ هزار نفر دچار معلولیت هستند و توانمندسازی این معلولین در حوزه معیشت، اشتغال و مسکن از اهداف این سازمان است.

سال گذشته ۶ هزار نفر به جمعیت مستمری‌بگیران بهزیستی اضافه شد؛ بنابراین در حال حاضر جمعیت مستمری‌بگیران سازمان بهزیستی استان قم ۱۵ هزار نفر است.

محمد علیمرادی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با جذب مشارکت‌های مردمی در سازمان بهزیستی استان اظهار کرد: سال گذشته با کمک خیرین رشد ۱۳۰ درصدی در جلب مشارکت‎های مردمی رقم خورد.

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان قم، یادآور شد: در سال جاری رویکرد ما این است که با جذب تسهیلگران اشتغال به صورت عملیاتی و میدانی در حوزه اشتغال ورود کنیم و با بررسی شرایط اشتغال مددجویان اثربخشی پرداخت تسهیلات در جهت توانمندسازی جامعه هدف را ارتقاء دهیم.

وی عنوان کرد: سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۲۳۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی با هدف توسعه اشتغال و توانمندسازی در اختیار جامعه هدف بهزیستی قرار گرفته است.

علیمرادی ادامه داد: قریب به ۵ هزار و ۳۰۰ نفر از مددجویان ما در نهضت ملی مسکن ثبت نام داشتند که از این تعداد ۱۳۶۸ نفر در پروژه‌های مختلف مسکن جانمایی شدند.

وی در خصوص مسکن مددجویان، اضافه کرد: در سال گذشته ۲۱ میلیارد تومان از طریق منابع دولتی و قریب به ۴ میلیارد تومان از طریق جذب کمک‌های خیرین به مددجویان متقاضی نهضت ملی مسکن پرداخت کردیم.

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی بهزیستی قم، تصریح کرد: در سال گذشته ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در حوزه موضوعات بیمه‌ای جامعه هدف بهزیستی هزینه شده است.

وی یادآور شد: متقاضیان مراکز غیر دولتی ما می‌توانند با ثبت درخواست در درگاه ملی مجوزها و پس از صدور مجوز، خدمات مختلف در حیطه وظایف بهزیستی را به جامعه هدف ارائه دهند، و قطعاً روند نظارت‌ها بر امور این مراکز به صورت مستمر انجام می‌شود.

کد خبر 113023

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد