۱۰۰ هزار کودک و نوزاد قمی غربالگری بینایی و شنوایی شدند

قم - ایرنا - معاون توسعه پیشگیری بهزیستی قم گفت: در راستای جلوگیری از معلولیت، طی سال گذشته افزون بر ۱۰۰ هزار کودک سه تا ۶ سال و نوزاد در بدو تولد به‌صورت رایگان غربالگری شناسایی و بینایی‌سنجی شدند.

حجت اله محمدزاده روز چهارشنبه درگفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: از این تعداد ، ۱۱۴ کودک دارای تنبلی بینایی شناسایی شدند که تشخیص دیرهنگام می‌توانست، آسیب‌های جبران‌ناپذیری به آنان در آینده وارد کند.

وی همچنین با اشاره به فعالیت چهار مرکز تشخیص ژنتیک، گفت: سال گذشته برای خدمات‌دهی به ۳۲۲ نفر در این مراکز ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شد.

وی خاطرنشان کرد: پارسال از طریق سامانه برخط ۱۴۸۰ بهزیستی استان قم، ۳۰ هزار نفر مشاوره رایگان دریافت کردند.

محمدزاده ادامه داد: با اقدام‌های انجام شده در دفتر پیشگیری از طلاق بهزیستی استان قم نیز سازش بین زوجین در مقایسه با سال قبل‌تر ۲۵ درصد افزایش‌ یافته‌است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۲ کمپ و ۱۷ مرکز سرپایی درمان اعتیاد، گفت: سال گذشته ۲۱۰ هزار نفر روز در این مراکز نگهداری شدند که شامل ۷۵۴ مرد و ۱۸۳ زن بود.

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان قم ادامه داد: هر فرد معتاد بین ۳ تا ۶ ماه در این مراکز نگهداری و درمان می‌شود و پس از بهبود شرایط درمانی برای بازگشت به زندگی اجتماعی و توانمندسازی در حوزه اشتغال به مرکز صیانت بهزیستی معرفی می‌شود.

گفتنی است در استان قم ۳۵ هزار مددجو به‌صورت مستقیم و ۱۲۵ هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم از مجموع خدمات بهزیستی برخوردار هستند.

کد خبر 113748

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد