آغاز اجرای طرح پیشگیری از تنیلی چشم کودکان 3 تا 6 سال از نیمه دوم تیرماه

طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان سه تا 6 سال امسال از نیمه دوم تیرماه در پایگاههای بهزیستی استان قم اجرا می شود.

صادق سلمانیان سرپرست معاونت توسعه پیشگیری بهزیستی استان قم ضمن اعلام این خبر  افزود : با توجه به هشدارهای وزارت بهداشت مبنی بر احتمال اوج گیری شیوع بیماری کرونا در نیمه دوم سال جاری ، برخلاف سنوات گذشته که طرح مذکور در آبان و آذرماه اجرا می شد امسال برنامه پیشگیری از تنبلی چشم از پانزدهم تیرماه تا پایان مهرماه اجرا می شود و در استانهای گرمسیر زمان اعلام شده تا یک ماه نیز قابل تمدید می باشد.

سلمانیان خاطرنشان کرد : جهت به حداقل رساندن تماس های بین فردی، غربالگری بینایی کودکان در سال جاری صرفا با دستگاه انجام می شود و استفاده از E چارت در پایگاه های غربالگری ممنوع است .

سرپرست معاونت توسعه پیشگیری بهزیستی قم افزود : در سال 98 غربالگری بینایی کودکان 3 تا 6 سال در5 پایگاه دائمی و 58 پایگاه ثابت غربالگری در سطح استان و در سه سطح توسط غربالگر، اپتومتریست و چشم پزشک اجرا گردید و در نهایت تعداد 41357 کودک تحت معاینه غربالگری آمبلیوپی قرار گرفتند و از این تعداد 168 کودک آمبلیوپ و 1072 کودک دارای سایر اختلالات بینایی تشخیص داده شدند.

لازم به ذکر است در برنامه سال 98 تعداد کودکان معاینه شده ی شهری 39194 نفر و تعداد کودکان معاینه شده در روستاها 2163 نفر و تعداد 2018 کودک نیز بصورت رایگان مورد معاینه قرار گرفتند.

کد خبر 18400

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد