بهزاد وحیدنیا در گفتوگو با ایسنا، با بیان اینکه از بین تماسهای برقرار شده بیش از ٣٠٠ تماس نیز مربوط به کادر درمان بوده است، افزود: درمجموع بیش از ٨۶ هزار ساعت مشاوره کلی از سوی مشاوران و روانشناسان خط صدای مشاور ارائه شده که از این مقدار بیش از ١٧ هزار ساعت مشاوره مربوط به کرونا بوده است.
به گفته وی استانهای تهران، فارس، کرمان و ... از جمله استانهایی هستند که بیشترین تماسها را به خود اختصاص دادهاند.
مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: اعضای کادر درمان و خانوادههای آنان، خانواده فرد متوفی و افرادی که درحال تجربه استرس شدیدی هستند و درخواست دریافت خدمات مستمر دارند نیز میتوانند به لیست مراکز فعال هر استان از طریق خط ١۴٨٠ دسترسی پیدا کرده و در صورت تمایل از خدمات حضوری بهرهمند شوند.
وحیدنیا با اشاره به اینکه سامانه خودارزیابی سازمان بهزیستی کشور برای تعیین سطح اضطراب این افراد کمک کننده خواهد بود، ادامه داد: همچنین سازمان بهزیستی در تلاش است تا درصورت نیازمندی افراد هزینه جلسات مشاوره را با استفاده از یاری برگ پشتیبانی کند.
وی با بیان اینکه به دنبال تشدید بحران برخی از مراکز مشاوره نیز تعطیل شده یا محدود شدهاند، توضیح داد: پس از بازبینی مدیریت خدمات مشاورهای در شرایط بحران یک دستور العمل به استانها ارسال شده که اجازه میدهد روشهای جایگزین در مراکز تعریف شود تا اگر شرایط کرونا موجب ادامه محدودیت ترددها شد، این مراکز امکان پاسخگویی به نیاز مردم را داشته باشند.
نظر شما